zondag 17 december 2023

Zeevisteam Westland: Grote prijs van Ter Heijde zaterdag 16 December 2023


Hallo vis vrienden,

Vandaag vissen we als korps Zeevisteam Westland, bestaande uit Captain Jan Groenwegen, Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Willem Louman en Mischa Voskamp, de grote Prijs van Ter Heijde en ik mag het proberen op steknummer B18 links de slag op. Er staat een wzw wind van 4 bft met stoten van 5 bft,  10°C. Lw HvH 09:55 uur (-69 cm), hw 17:03 uur (-147 cm), (±216 cm), motregen. Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,60 meter NBS Tornado, hoofdlijn 06\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, lange wapperlijn ~ korte wapperlijn, haak f314\6 ~ ls5013f\6 gevuld met een zeepier, kweekzager, slik en wat makreel voor het geurtje, of een combinatie hiervan, Italiaans lood 180 gram ~ piramidelood 200 gram. 

Na de vangsten van afgelopen woensdag op "de Zandmotor", ben ik hoopvol gestemd om flink vis te vangen. Maar helaas een andere dag, een andere stek en een ander tij geven al snel aan dat er maar weinig  vis zit. 

In het begin een stek met hindernissen, want bij het binnen draaien knapt m'n gevlochten lijn, net achter het randje blijkt een mesheften veld te liggen, ook bij m'n medevissers sneuvel erg regelmatig een lijn. Door het vuil en de toenemende wind loopt m'n gevlochten lijn naar rechts en ik besluit verder te vissen met 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dat blijft beter liggen. Door de hengelstok hoog te houden bij het binnen draaien, hou ik de hoek klein t.o.v. het mesheftveld en blijft verder leed me bespaard.

Paul komt om 11:10 uur met de mededeling dat hij 3 botten heeft gevangen, bij de rest blijft het vooralsnog stil. Ik blijf stug doorgaan en uiteindelijk om 13:38 uur zit er een mooie bot aan van 31 cm, toch nog van de 0 af.


Paul vangt er uiteindelijk zes, Mischa twee en ik één, Ed en Jan blijven op de 0 staan

Mark Steenbeek uit vak E wint de grote prijs van Ter Heijde met 14 vissen 445 cm. Mark gefeliciteerd!

De uitslag:


Van Mischa Voskamp en Gerrit van de Akker krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.


Vis greetz,

Willem 




0 reacties:

Een reactie posten