zaterdag 11 mei 2013

Zeevisteam Westland: 3e Richard Solleveld Bokaal 11 mei 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 3e Richard Solleveld Bokaal samen met het Zeevisteam Westland. Altijd een leuke wedstrijd om te vissen, voor een goed doel en er is altijd een rijkelijk gevulde prijzentafel. Er staat een harde zw-wind van 5 bft metstoten naar 6 bft, temperatuur 11 °C, met afentoe een regenbuitje en afentoe een zonnetje, beetje wisselvallig weer dus. lw HvH 11:40 uur (-63 cm), hw 16:45 uur (115 cm), (± 178 cm). Als steknummer hebben we 23 gekregen en ik sta in vak C. Makkelijk te lopen vanaf de parkeerplaats, bij de opgang een klein stukje naar rechts. Per vak zijn er zo'n 30 plaatsen uitgezet en komt dat op zo'n 150 vissers, nu zullen er wel een paar slapers (vissers die toch liever in hun bed blijven liggen en niet op komen dagen) bij zitten dus het werkelijke aantal weet ik niet, dat zien we wel bij de einduitslag.

Om 10:00 uur mogen we beginnen, ik verwachte eigenlijk een hoorn, maar schrik me de "klere" van een knal vuurwerk. Duidelijk is het in iedergeval wel we mogen beginnen. Ik start met de heavy feeder vooraan, hoofdlijn 22\100 mm nylon, met een nylon tape voorslag, onderlijn flexi metalen afhouders, haakje f314\10, gevuld met en\of een zagertje\ pier\slik of diepvries tap, half trapezium lood 170 gram. De eerste draai levert me niets op, het aas zit er gewoon nog aan en kan linea recta de Noordzee weer in maar ook de volgende draaien geven geen resultaat.

Verderop links van me wordt er een bot gevangen net over de branding en verder rechts in het vak ook, tijd om om te schakelen. Ik pak de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn haakje f314\10 afgewisseld met f314\8, tommy lood 175 ~180 gram, soms 175 gram geankerd. Na 1 uur heb ik nog niets en om me heen wordt er toch wel een visje gevangen, waarom ik niet, wat doe ik fout? doe ik wel iets fout zit er gewoon geen vis op mijn stek. Alleen m'n rechter buurman heeft ook nog niets. Als hij even later ook van de 0 af is moet ik toch wat anders proberen. Ik vang wel, maar alleen krabbetjes.



Net over de branding dan maar, als ik dan om 11:53 uur binnen draai zit er gelukkig een bot van 22 wedstrijd centimeters aan, pfff........... gelukkig van de 0 af, dat vist een stuk lekkerder. Omdat vandaag de geel\groene amnesia lijnen totaal niet schijnen te werken, schakel ik over op lange wapperlijnen van fluorcarbon, een beetje spelen met het aas en opeens heb ik een terugslag. Ik laat hem even liggen en als ik dan binnen draai (12:10 uur) volgt er een "slagschip" van een bot, lekker. Op mijn maatlat 33 cm, op de maatlat van de controleurs 32 cm, ook goed, ik ben er blij mee want dit zijn centimeters.



Omdat de vis weer even iets dichterbij zit schakel ik weer over op de heavy feeder maar hiermee krijg ik ze toch niet te pakken, dan de 5 meter stok maar weer. 13:20 uur nog een mooie bot van 26 cm ver over de branding.



Met een "luide knal" is de wedstrijd om 14:00 uur weer afgelopen. 3 vissen, 80 cm niet goed niet slecht zegt m'n gevoel. Ben benieuwd wat de rest van het team gedaan heeft. Bij terugkomst op de parkeerplaats blijkt Ed 2 vissen gevangen te hebben, Gilles 5, Jan helaas niets en Martin ook niets. Jammer, als team hebben we het niet goed gedaan, zo vis je de eene week nog een 2e plaats en zo eindig je ergens achteraan. Het is niet anders.

Bij de tombola win ik nog een plantje met een zak promotie materiaal.



En val ik nog net in de prijzen, als ik het goed heb gehoord 47e overall en win hiermee een soort ugly stick boothengel.



Gilles valt ook in de prijzen maar is al naar huis, Captain Jan haalt een aastas en onderlijnen map voor hem op. Maar het belangrijkste is dat er zo'n 2700 euri is opgehaald voor het goede doel wat weer gebruikt zal worden in de strijd tegen kanker.


Individueel: 1e Arjan Geelhoed 14 vissen (277 cm), 2e Arno Arkensteijn 12 vissen (225 cm), 3e Martin van Rhijn 9 vissen (172 cm), 4e John Muis 9 vissen (158 cm), 5e Ronnie de Mulder 6 vissen (108 cm)
Korpsen: ?
Mannen gefeliciteerd!

Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weer: http://willemgaatvissen.blogspot.nl/2013/05/uitslag-individueel-richard-solleveld.html

Van Jan Groenwegen en Ed van Zanten krijg ik nog het overgeleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.  En van Gilles Traas een ander soort portugese lijn, ook dank hiervoor, hoop dat ie vangst verhogend werkt ;-).

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem
    Mooie prijzen in de loterij , leuk hengeltje als prijs dus uiteindelijk toch
    niet voor niets geweest en wat ook belangrijk is dat het weer gezellig was. Nog gevist vandaag met Paul of ga je morgen ??

    Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Jan,

    Zo is dat, de gezelligheid staat voorop, scoren we dan is dat mooi meegenomen. Paul had al gevist, lekker op het strand gestaan links vanaf de Viskeet bij die paal in de buurt. De eerste zeebaarzen zijn binnen ;-)Verslag volgt nog moet morgen eerst naar de tandarts.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen