maandag 18 maart 2024

Zeevisteam Westland: Hengelsport Westland Bokaal zaterdag 16 Maart 2024

Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de Hengelsport Westland Bokaal 2024 samen met het Zeevisteam Westland bestaande uit Captain Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Willem Louman en Rob de Blois. In " de Viskeet" verzamelen zich zo'n 114 vissers die er weer zin in hebben. Bij het uitdelen van de wedstrijdkaarten krijg ik steknummer D23 toebedeeld, de vakken A,B en C zijn links van de slag uitgezet en de vakken D en E rechts. Er staat een zzo wind van 4 bft  met stoten van 5 bft, draaiend naar zuid, temperatuur 10 °C, Hw HvH 07:41 uur (+112 cm), lw 14:13 uur (-72 cm), (±184 cm).

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,60 meter NBS Tornado, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen haak f314\10 ~ f31\8, gevuld met een piertje, slik of een combinatie hiervan, Italiaans lood 160 gram, op zoek waar de vis zit. Gelukkig draai ik om 10:30 uur op zo'n 40 meter uit de kant een grote bot van 37 cm het strand op, geen tik gezien op de hengeltop, maar lekker van de 0 af..


Zelfde plekkie maar weer, maar helaas het levert me niets meer op. Zoeken, zoeken, zoeken in de branding op de bank, vlak vooraan maar er komt niets meer bij.

De overige korpsleden blijven ook angstvallig stil, en bij het einde om 14:00 uur ben ik helaas de enige van het korps met een vis.
Toch weer genoten van het spelletje en een volgende keer hopelijk beter.

Van Jan Groenewegen, Gerrit van de Akker en Mischa Voskamp krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.


De uitslag:



Uitslag Korpsen:


Iedereen die in de prijzen is gevallen gefeliciteerd!

Vis greetz,

Willem



0 reacties:

Een reactie posten