maandag 13 november 2023

Zeevisteam Westland: 4e NFB wedstrijd Petten zaterdag 11 November 2023

 

Hallo vis vrienden, 

Vandaag vis ik de 4e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingwatersportverenigingen) wedstrijd samen met het Zeevisteam Westland bestaande uit Captain Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Willem Louman, Rob de Blois,  Jan Groenewegen is helaas verhinderd, dus moeten we het vandaag doen met vier man. In het clubgebouw Moritz van Noordwest 9 in Petten beginnen we met een lekker bakkie gratis koffie. Bij het uitreiken van de wedstrijdkaarten krijg ik steknummer B 4 toebedeeld, met de auto naar links met de weg mee waar we met de platte kar keurig worden weggebracht. Lw Petten 11:45 uur (-30cm), hw 15:10 uur (+180 cm), (±210 cm).

Op nummer B3 staat Ab Tot, die eigenlijk een meetbeurt heeft , maar hij mankeert wat aan z'n handen zodoende wordt er verzocht door Wim Kruining om het over te nemen. Rechts van me staat Bas Hollander.

Om 09:00 uurr werp ik in met de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G, nylon lijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak ls5013f\6 gevuld met een zeepier, diepvries tap, kweekzager of een combinatie hiervan, tommylood 175 gram ~ piramidelood 200 gram.

Om 09:58 uur scoor ik een botje op ongeveer 60 meter uit de kant.


Omdat er vooraan in de zwin vrij veel water staat, probeer ik het een aantal malen daar. Maar helaas levert me dat niets op. Als er een periode komt dat het waadbaar is  loop ik naar de bank en probeer het vanaf daar maar het water is wat woeliger dan bij m'n buurman Bas aan de rechterkant die lekker loopt te vangen.  

10:56 uur meld Ed zich op de app met de vangst van een zeebaars over de honderd meter, 11:19 uur komt Rob met de mededeling dat hij 2 vissen heeft. Ed scoort om 11:20 uur een botje, 12:08 uur een zeebaars, 12:25 uur een bot.

Rob om 12:27 uiur een zeebaars, Ed om 12:53 uur een doublet van bot en zeebaars en in de laatste draai nog een bot.

Paul blijft helaas op de 0 staan.

Ed valt in de prijzen met een mooie 16e plaats en wint een viskarretje, het korps eindigt op een gedeelde 17e plaats van de 25 korpsen.

De uitslag is te vinden op: uitslag 4e NFB Petten 

Het was een taaie visserij en weer heel erg stekafhankelijk, waar de ver-werpers toch wel in het voordeel waren.

Vis greetz,

Willem





0 reacties:

Een reactie posten