zondag 10 oktober 2021

Zeevisteam Westland: 1e NFB wedstrijd strand Hoek van Holland zaterdag 09 Oktober 2021

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingwatersportverenigingen) wedstrijd samen met het Zeevisteam Westland bestaande uit Captain Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Jan Groenewegen, Willem Louman en Han van der Lek. In het clubgebouw van de Hoekse watersportvereniging is het goed geregeld, de samenkomst is nog buiten vanwege Corona en je kunt zelf een bakkie koffie met een plak cake pakken. Top! Bij het uitdelen van de wedstrijdkaarten krijg ik steknummer D 6 toebedeeld, rechts van de slag richting 's Gravenzande. Er staat een o-wind van 3 bft, temperatuur 14 °C, in het begin nog vrij koud, maar later als de zon doorbreekt kan de jas weer uit.


Om 09:00 uur mogen we beginnen, en het is gewoon nog "vreemd" om weer te vissen met 115 vissers naast elkaar, iets minder dan de gebruikelijke 140 ~ 150 man\vrouw omdat er nog twee wedstrijden vervist worden vandaag. Met een aantal vissers van Ter Heijde maken we nog even een "poeltje wie de grootste vis vangt, inleg €2. Grappig dat net rechts van me Ruud Hoogervorst staat, dat was de laatste wedstrijd bij Ter Heijde ook al zo. Hij vangt als eerste een botje. Om 09:23 uur komt het bericht dat Paul een botje van 23 cm heeft gevangen in het A vak.


09:38 uur is het mijn beurt met een schar van 22cm in het D vak. 09:56 uur vangt Han een zeebaarsje van 25 cm in het C vak. 10:56 uur heeft Paul weer een botje van 17 cm.

Het is en beetje "schrappen" voor een visje maar het weer is lekker. Ook de kar met soep van Gre, die altijd oké is komt weer langs, tijd voor een opkikkertje. Ik probeer nog wat andere onderlijnen maar zelfs de "befaamde groenen lijnen" werken niet. 11:40 uur krijg ik nog wel een paar mooie doorbuigers maar helaas zit er geen vis aan.

Om 12:20 uur blijkt Ed in het E vak 2 botten en een zeebaarsje te hebben. 12:22 uur vangt Han er nog een baarsje bij van 31 cm. In het laatste uur vangt Ed er nog 2 botten bij. En in de laatste draai om 13:00 uur zit er bij mij nog een zeebaarsje van 35 cm aan.


Ruud Hoogervorst pakt nog een mooie bot van 38 cm en wint daarmee de onderlinge "kanjerpot".

De uitslag is te vinden uitslag 1e NFB Hoek van Holland

Als korps pakken we de 11e plaats van de 24 korpsen die er mee doen.

Van Ruud Hoogervorst, Misca Voskamp, Ed van Zanten, Jan Groenewegen en Han van der Lek krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor hartelijk dank!

Vis greetz,

Willem

 

0 reacties:

Een reactie posten