maandag 9 december 2019

Zeevisteam Westland: Grote prijs van Ter Heijde zaterdag 07 December 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de "Grote prijs van Ter Heijde" samen met het Zeevisteam Westland, dat na de voorselectie vist met Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Han van der Lek, Arnold Talmon en Willem Louman. Jan Groenewegen en Teun Moor vissen mee op persoonlijke titel. Wel maken we onderling nog een "potje" met een inleg van €5, zodat degene die het hoogst eindigt €35 in zijn zak steekt.  In "de Viskeet" krijg ik steknummer B23 toebedeeld een flink stuk links van de slag. Omdat ik toch een karretje bij me heb en lopen voor een mens gezond is maak ik de wandeling. Aangekomen op de"stek" tuig ik de K2 Titanium hengelstok op met 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haal ls5013\f6 ~ f31\8  ~ f314\10, gevuld met een zeepier, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 175 gram ~ 170 gram geankerd ~ 200 gram piramidelood. De 4,5 meter Hiro Dreamsurf staat reserve met 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag.

Om 10:00 uur mogen we beginnen. De zee is na de hevige wind van de laatste tijd nog behoorlijk wild. Als ik start met 175 gram blijft het even liggen maar loopt al vrij snel weg. Verhogen naar 170 gram geankerd gaat beter, alleen het nadeel is dat m'n ankers diep in het zand zakken en het vrij lang duurt dat deze los komen.

In het begin wordt er maar weinig gevangen, Jurgen van Rijswijk rechts van me vangt een mooie zeebaars van 44 cm. En links Rob Joossens een mooie bot. 11:56 uur komt er op de app een mededeling van Han dat hij een koolvisje heeft gevangen met een zeebaarsje.


Bij mij nog steeds niets, het laatste uur schakel ik over op de Hiro Dream surf met 18\100 mm nylon daarmee hoop ik net iets verder qua afstand te komen. M'n linker buurman Rob Joossens die zo'n 180 meter werpt sleept de ene na de andere wijting  eruit.

13:27 uur vangt Paul een bot van 34 cm. Om 14:00 uur is het weer afgelopen en ja met de laatste draai komen er twee zeebaarsjes mee het strand op. Goh, wat kan je daar blij van worden als wedstrijdvisser. 


Arnold heeft uiteindelijk een zeebaars en een wijting gevangen, goed voor 56 cm. En Ed blijkt na afloop 6 botten gevangen te hebben en hiermee een 1 in het vak te hebben gescoord. Maar met één goede uitslag redden we het niet en als Zeevisteam Westland eindigen we dan ook op de 12e plaats van de 16 korpsen. Toch was het weer gezellig en de volgende keer proberen we het gewoon opnieuw.

Individueel:

Vak winnaars en Korpsen gefeliciteerd! 

Vis greetz,

Willem



0 reacties:

Een reactie posten