maandag 4 november 2019

Zeevisteam Westland: 4e NFB wedstrijd strand 's Gravenzande zaterdag 02 November 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingwatersportverenigingen) wedstrijd samen met het Zeevisteam Westland bestaande uit Captain Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Arnold Talmon en Willem Louman en Han van der Lek. Jan Groenewegen doet individueel mee.
In het clubgebouw van 's Gravenzande is het goed geregeld, voor degene die trek hebben staan er broodjes kaas en ham klaar om te pakken. Top! Bij het uitdelen van de wedstrijdkaarten krijg ik steknummer A24 toebedeeld, links van de slag richting Hoek van Holland. Er staat een zzw-wind van 5 bft met stoten van 7 bft, oplopend naar 6 bft met stoten van 7 bft, regen wat met "bakken" tegelijk uit de hemel komt en later in de wedstrijd toch nog een opklaring in de vorm van droog weer met een zonnetje.

We worden weer keurig met "de platte kar" weggebracht en om 09:15 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, piramidelood 170 gram maar dat moet ik al snel verhogen naar 197 gram piramidelood, al snel blijkt dat dit ook niet blijft liggen en wordt het 205 gram geankerd. Wel verwissel ik de spoel met nylon voor een spoel van 22\100 mm nylon net wat makkelijker om je ankers los te trekken.


Mijn buurman links van me Redert Klein trekt er al snel een doublet van een zeebaarsje met een bot uit. Ok maar draaien denk ik dan bij mij zit er een zeebaarsje aan een foto kan ik niet meteen maken want het opwaaiende zand en de stromende regen zij niet erg best voor een telefoon. Maar het zal zo'n beetje rond 09:40 uur geweest zijn. 09:47 uur komt de melding dat Arnold een doublet botten van 30 + (per stuk) gevangen heeft op 30 meter uit de kant. 10:24 uur pakt hij er een derde bij en heeft  nu 101 cm op de kaart staan. Bij mij komt er ook nog een botje bij.


Han is aan het klussen om z'n lijn met de buurman te ontwarren. Bij mij zelf gebeurt dat ook regelmatig, met "apenhaar" en de harde wind wordt de lijn al snel van z'n ankers af gedrukt en gaat "driften". Het is niet anders, vooraan krijg ik geen aanbeten dus om een beetje afstand te halen schakel ik weer over naar 150 ~ 170 gram geankerd. Dat levert me om 11:17 uur nog een botje op. 11:24 uur komt de melding dat Ed 2 zeebaarsjes heeft, Paul komt om 11:42 uur op de app met een bot van 26 cm. 11:57 uur komt er nog een bot bij.


Nick Zoutendijk recht van me vang op het einde nog een zeebaarsje en een botje, en Redert links van me pakt er ook nog een botje bij. Met vier vissen sta ik er goed voor, maar de laatste vijf kwartier zijn funest terwijl andere vangen komt er bij mij niets meer bij. Om 13:15 uur is het weer afgelopen en met vier vissen en 75 cm heb ik het niet slecht gedaan een 7e plaats in het vak 31e overall, net niet genoeg om in de prijzen te vallen.

Als Korps Zeevisteam Westland worden we 7e vandaag van de 28 korpsen een redelijke uitslag, maar je hoopt natuurlijk bij de eerste drie te zitten.

Vak A: Willem Louman 4 vissen (75 cm)(7e in het vak), vak B: Ed van Zanten 3 vissen (70cm)(7e in het vak), vak C: Paul van Boheemen 1 vis (24 cm)(22e in het vak), vak D: Arnold Talmon 4 vissen (127 cm)(3e in het vak), vak E: Han van der Lek 0 vissen (25e in het vak). 

De individuele uitslag:


Uitslag Korpsen:


De einduitslag na 4 wedstrijden:


We krijgen zoals elkaar jaar weer een aardigheidje mee, dit keer een fles bubbels. Met de tombola win ik nog een blender.


Volgend jaar een nieuwe ronde met nieuwe kansen!

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten