zondag 16 april 2023

Zeevisteam Westland: Hengelsport Westlandbokaal zaterdag 15 April 2023

Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de Hengelsport Westland Bokaal 2023 samen met het Zeevisteam Westland bestaande uit Captain Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Willem Louman en Han van der Lek. In " de Viskeet" verzamelen zich zo'n 74 vissers die er weer zin in hebben. Bij het uitdelen van de wedstrijdkaarten krijg ik steknummer B3 toebedeeld, de vakken A,B en C zijn links van de slag uitgezet en de vakken D en E rechts. Er staat een no wind van 4 bft oplopend naar 5 bft, temperatuur 11 °C, zonnig. Hw HvH 11:37 uur (+91 cm), lw 17:31 uur (-48 cm), (±139 cm)

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,6 meter NBS Tornado, hoofdlijn 08\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen ~ lijnen met drijvertjes ~ Portugese lijn, haak f31\8 ~ f314\10 ~ ls5013\f6,  aas: zeepieren , zagers, slikken of een combinatie hiervan, Italiaans lood 160 gram.

Om 11:10 uur komt er een melding van Han uit het C vak met de vangst van een bot. 11:19 uur nogmaals Han, maar nu met een doublet botten, en dat allemaal 40 ~ 50 meter uit de kant. Als ik het probeer levert het me niets op. 

Links van me staat Kees de Weger, rechts van me Berend Duindam. Er wordt maar bitter weinig gevangen bij de nummers rondom me in het vak. Kees de Weger vangt als eerste een botje.

Cor Jordaans die even verderop rechts van me staat scoort ook een botje.

12:59 uur komt Jan met de melding van een bot van 31 cm. Uiteindelijk weet ik om 13:06 uur een botje te vangen op afstand, gelukkig 18 cm op de kaart.


Om 13:48 uur na een verre worp zie ik opeens een aantal flinke rammels op de top. Onmiskenbaar, zeebaars!

Gelijk denkend aan de nachtmerrie van 8 April, de eerste NFB wedstrijd waarbij de zeebaars naar links was gezwommen en de lijn van m'n buurman had meegenomen en zichzelf onthaakte op zo'n 10 meter uit de kant.

Probeer ik deze extra voorzichtig te drillen, maar de vis gaat behoorlijk te keer, wel weer kikken dat gevoel 😁. Gelukkig gaat alles goed en er komt 46 cm bij op de kaart.


Negen minuten voor het eind scoort Paul in vak A nog een bot van 30 cm en Ed in vak D blijft helaas op 0 staan.

Als korps eindigen we op plaats nummer acht van de acht, helaas het is niet anders. Maar we hebben toch weer genoten.


Bij de tombola scoor ik nog een nieuwe hoofdlamp 😀.


Van Cor Jordaans, Nies Jordaans en Jan van Zanten krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem




0 reacties:

Een reactie posten