zondag 24 april 2022

Zeevisteam Westland: 2e NFB wedstrijd Egmond aan Zee zaterdag 23 April 2022

 


Hallo vis vrienden, 

Vandaag vis ik de 2e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingwatersportverenigingen) wedstrijd samen met het Zeevisteam Westland bestaande uit Captain Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Jan Groenewegen, Willem Louman, helaas heeft Han van der Lek corona opgelopen dus moeten we het vandaag doen met vier man. Beterschap Han! In het clubgebouw van Nacht en Ontij in Egmond aan Zee krijg ik steknummer E10 toebedeeld, een klein mazzeltje want het is te lopen vanaf de parkeerplaats. Krijg ik ook nog een vrijstelling van parkeergeld (alleen bij het clubgebouw dus), mooi meegenomen. Er staat een ono-wind van 5 bft oplopend met stoten van 6 bft, temperatuur 14 °C, zonnig. Hw Egmond aan Zee 09:22 uur (+44 cm), lw 17:13 uur (-46 cm), (± 90 cm).

Om 09:00 uur mogen we beginnen, links van me staat Heidi Leeuwis en rechts van me Daan Gouda. Ik start met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, lange wapperlijnen haak ls5013F\6 ~ fleximetalen afhouders haak f31\8,  gevuld met een slik, zager, zoute pier, zeepier of een combinatie hiervan, piramidelood 180 ~ 200 gram.

Als ik inwerp op zo'n 60 meter waar ik een kleine zandbank heb gespot, levert de eerste draai me een doublet van bot en botje op. Ook mijn buurman rechts scoort een mooie bot.


De tweede worp met flexi-metalen afhouders levert om 08:40 uur weer een mooie bot op.


En ik denk mooi ik heb het gevonden, nou mooi niet dus.
Heidi links van me vangt ook bot en rechts van me komt er ook nog vis uit maar bij mij blijft het stil, wat ik ook probeer.

Ik schakel nog even over op de Vercelli heat leggering, top 160 gram, spoel met 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting, om vlak onder de kant te vissen. Maar ook deze tactiek levert me niets op.

Ook komen er geen vangstberichten van de andere korpsleden binnen op de app. Het blijft angstvallig stil. 11:45 uur heeft Ed twee botjes.
Mooi geregeld bij Nacht en Ontij er komt een kar langs met een gratis broodje warme worst. Tof, bij welke vereniging vindt je dat nog?

Om 13:00 uur is het weer afgelopen, wel lekker gevist maar het was niet onze dag.

Hier bij de uitslag:


 

Van Heidi Leeuwis en Jan Groenewegen krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten