zondag 13 november 2022

Zeevisteam Westland: 4e NFB wedstrijd 's-Gravenzande zaterdag 12 November 2022


Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e NFB (Nederlandse Federatie van Branding watersportverenigingen) wedstrijd samen met het Zeevisteam Westland bestaande uit Captain Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Willem Louman en Jan Groenewegen.

Han van der Lek ligt met griep in zijn bed (beterschap Han), dus we moeten het doen met vier man. In het clubgebouw van 's-Gravenzande worden we warm onthaald met een lekker bakkie koffie, en broodjes ham en kaas, gratis. Bij het uitreiken van de wedstrijdkaarten krijg ik steknummer B4 toebedeeld, links de slag af en een stukje lopen naar de stek toe. 

Er staat een zzo-wind van 3 bft, temperatuur 14 °C, zonnig. Lw HvH 09:52 uur (-47 cm), hw 17:03 uur (+135 cm).

Links van me staat Huig Schaap, aardige kerel want ik krijg spontaan een portie verse mesheften toebedeeld. We kletsen wat en voordat je het weet is het 09:00 uur tijd om in te gooien.

Ik begin met de NBS Tornado met een gevlochten lijn van 08\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak ls5013f\6, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, Italiaans lood ~ tommylood 160 ~ 180 gram.

Eerst maar eens een verre worp maar dat levert me niets op. Wat dichterbij dan maar, om 09:36 uur is het raak een paar mooie doorbuigers en de lijn valt slap, de eerste bot is binnen. Paul volgt op de whatsapp als tweede, ook met een bot. Daarna krijg ik weer een aanbeet en om 10:05 uur volgt er nog een bot.


Op een afstand van 40 meter is het de volgende worp om 10:14 uur gelijk weer raak en komt er een doublet botten het strand op. Om 10:28 uur meld Paul zich weer met een bot op een afstand van 50 meter, 10:31 uur is bij mij weer raak met een bot, 11:09 uur meld Ed zich met een botje. 11:14 vangt Paul een doublet van bot en wijting.
Omdat het dichtbij niet meer wil lukken werp ik weer op afstand dat levert nog 11:15 uur nog een bot op.




11:33 uur scoort Paul weer met een doublet van bot met een grote wijting. 11:44 uur komt er van afstand bij mij een schar het strand op. 11:56 uur een wijting voor Paul, gevolgd door aan schar om 12:05 uur en nog een schar om 12:22 uur, daarna is het niets meer. 



Dichterbij dan maar weer, dat levert me om 12:36 uur nog een bot op.


Met 8 vissen heb ik leuk meegedaan maar niet goed genoeg om in de prijzen te vallen. Paul wel, die vist een keurige 3 in het vak en mag een envelop met geld ophalen. Ed blijft hangen op 1 vis en Jan scoort helaas een 0. Maar genoten hebben we wel en daar gaat het om.

Van Huig Schaap, Ton Polet?, Ed van Zanten, Jan Groenewegen, Mischa Voskamp en Johan Setoe krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank. 

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten