maandag 21 januari 2019

Zeevisteam Westland: 4e NFB wedstrijd Egmond aan Zee zaterdag 19 Januari 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het "Zeevisteam Westland" bestaande uit Captain Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Han van der Lek en Willem Louman, Jan Groenewegen doet vandaag niet mee i.v.m. het herstel na een operatie, beterschap Jan, de 4e NFB wedstrijd op het strand van Egmond aan Zee. Dit is een uitgestelde wedstrijd van 2018 omdat het toen erg hard waaide. Als ik aankom op de verzamelplaats het clubgebouw van Egmond aan Zee heerst er al een gezellige drukte. Met het uitreiken van de kaarten mag ik het proberen op steknummer C 26, auto parkeren op de boulevard en het voordeel van het vissen in deze periode is dat er geen parkeergeld betaald hoeft te worden. Met -2 °C ben ik vertrokken en tijdens de wedstrijd loopt de temperatuur langzaam op naar 2 °C, met een winterzonnetje, lw IJmuiden 10:15 uur (- 64 cm), hw 14:09 (+107 cm).

Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, diverse soorten wapperlijnen, haak f31\8 ~f314\10, gevuld met een zeepier, kweekzager, zoute pier, mesheft of een combinatie hiervan tommy lood ~ Italiaans lood 140 ~ 160 gram. Links van me staat Rob Koster die meteen voor ver gaat, omdat er nog erg veel water in de "zwin" staat probeer ik het eerst daar.

Om 09:20 komt er via de app het bericht binnen dat Han een botje heeft gevangen uit Engeland. Bij mij in de buurt beginnen de eerste vissers binnen te draaien en er  zit niets aan, ik besluit ik het aas nog wat langer te laten liggen. Na zo'n 20 minuten draai ik binnen met resultaat er zit een botje aan, mooi van de 0 af. Omdat Rob links van me op afstand nog geen vis heeft besluit ik weer op dezelfde plek te gooien en om 09:48 uur volgt er een tweede.



Ik kan nog even de hand van Cor Juffermans schudden en een korte babbel maken, die onderweg is naar Ruud van Noord. M'n rechterbuurman Robin Tromp draait er ook een botje uit strak over de branding. En dan gebeurt er maar erg weinig, blijven proberen maar. Uiteindelijk besluit er een ander lijn aan te zetten lange wappers met een klein haakje en dat levert me om 11:44 uur nogmaals vis op in de zwin. Een doubletje zelfs dit keer.


We worden nog getrakteerd op een broodje warme worst, altijd lekker met dit weer.
Met de laatste draai is het nogmaals raak en ook weer uit de zwin komt er een botje van 16 cm bij. Rob links van me vangt nu ook dichtbij vissend een botje.


Als korps tellen de drie vissers die het meeste vis hebben.
Han van der Lek vak B, 1 vis (16 cm), Willem Louman vak C, 5 vissen (73 cm), Ed van Zanten vak E, 0 vissen en Paul van Boheemen vak E, 1 vis 16 cm. Hiermee worden we 13e van de 27 korpsen.

Met 5 vissen ben ik eerste in vak C geworden (4e overall) en win hiermee een Cinnatic zeemolen.


Met de tombola komt er nog een fles wijn bij.

De 4e NFB Egmond aan Zee uitslag: 


Uitslag korpsen:


Totaal uitslag na 4 wedstrijden:


Vis greetz,

Willem


0 reacties:

Een reactie posten