zaterdag 3 november 2012

Zeevisteam Westland: voorvis-sessie Kijkduin 02 november 2012



Hallo vis vrienden,

Deze dag gaan Teun en ik nog even vissen op het strand van Kijkduin, de laatste dag voor uur U is tenslotte het meest toon aangevende dachten we. De anderen leden regelen het aas voor de wedstrijd. Even over achten ben op de plaats van bestemming, ditmaal is de opgang bij de Hoek van Hollandlaan het doel. Teun die staat er al, maar wat een weer, een harde wind van 6 a 7 bft, slagregen en een temperatuur van 8 °C, lw Sch 12:56 uur (-65 cm), hw 17:05 uur (131 cm), (± 196 cm).

Teun die moet lachen, Willem zegt ie, ver weg valt er gewoon niet te vissen, 210 gram geankerd ligt zo weer op het strand. Proberen maar of het voorin blijft liggen, Ok. 08:45 uur gaat de 5 meter stok erin en ik hou het dit keer bij 1 hengel wapperonderlijntjes afgewisseld met afhouders, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, geankerd lood 190 gram (zwaarder heb ik niet bij me) pieren\zagers en slikken.

Maar voorin is het ook niet veel, ietsje verder dan maar, even blijft het lood liggen maar niet lang de stroming is te sterk en al gauw zit ik horizontaal aan het strand te vissen. Teun en ik besluiten een expiriment te doen, ruim aanazen 20 minuten laten liggen, en met een enkel slikje aanazen en 20 minuten laten liggen maar het levert geen vis op.



Dan komen er links van Teun een paar "jonge gasten" staan die niet alleen dichtbij vissen maar ook ver weg proberen te vissen en dus met enige regelmaat in onze lijnen komen te zitten omdat het lood niet ankert. Een sorry of zo is er niet bij. Een van die gasten draait er wel een botje uit en niet veel later wordt de lijn van Teun voor de zoveelste keer meegenomen door de buurman, maar dit keer zit er vis aan voor Teun aan z'n afhouders met geel-groene lijnen ;-). De "pruik" moet Teun wegknippen.



Toch hebben we er op deze manier genoeg van en besluiten we op te ruimen, morgen maar extra zwaar lood meenemen. Als we aan het opruimen zijn lijkt de stroming ietsjes minder geworden te zijn en rechts van ons zien we dat er ook een bot gevangen wordt. Het enige wat ik aan de haaken krijg is een krabbetje, er zit vis, maar voor een enkeling.



Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten