zondag 16 december 2018

Zeevisteam Westland: 5e Nationale Korpscompetitie wedstrijd strand Westkapelle zaterdag 15 December 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het Zeevisteam Westland bestaande uit Teun Moor, Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Han van der Lek, en Willem Louman (Captain Jan Groenewegen en Arnold Talmon staan reserve) de 5e korpscompetitie op de stranden rond Westkapelle. Op de verzamelplaats Westkapelle Herrijst krijg ik steknummer E14 toebedeeld en mag het proberen aan de joossesweg waar ik keurig gedropt wordt door Han van der Lek. Met de kar naar boven en gelukkig blijkt er daar een geasfalteerde weg naar het strand te gaan. Aangekomen op de stek blijkt m'n waadpak niet meer op de kar te liggen, terug maar weer, gelukkig ligt ie nog beneden aan de afrit op het strand. Met kouwe klauwen trek ik hem aan en ga de boel optuigen.

Er staat een zzo-wind van 4 bft oplopend naar 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 2 °C, droog. Om 09:30 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2, hoofdlijn 13\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen haak ls5013\f6 gevuld met een zeepier, slik, mesheft, zoute pier, zoute zager of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram met loodlifter, wat na twee worpen verhoogd wordt naar 175 gram piramidelood.

Links van me staat Ed van der Vegt van het Hengelsport Westland team en rechts van me  Remco Geuze van het Spro Zeevisteam twee cracks dus. Al snel draait Remco z'n eerste vissen binnen en Ed volgt snel. 10:16 uur volgt er een bericht op de app, dat Teun 3 scharren heeft gevangen die Engels praten ver weg dus. Maar wat ik ook probeer het lukt me niet om vis te vangen, ik schakel nog over op Cobra GT met 25\100 mm nylon maar daar loopt het molentje niet lekker van dus schakel ik weer terug.

12:05 uur vangt Teun zijn vierde vis, en 12:30 uur pakt Paul een bot van 26 cm. 12:33 uur vangt Teun zijn vijfde vis. Maar geen berichten van Han en Ed. Uit wanhoop besluit ik m'n onderlijn te halveren en met 1 haaklijn te gaan vissen, een pier met 2 slikken erop en zover mogelijk werpen maar. 13:15 uur zie ik een rammel op de top, het zal toch niet. En ja 1 haaklijn geeft het gewenste resultaat een schar van 30 cm surft me over het water oppervlak tegemoet. Lekker toch van de 0 af.


Met de laatste draai om 13:30 uur weer een vis een bot van 20 cm dit keer.


Dat geeft wel te denken, vang je niets dan moet je blijven experimenteren en desnoods dus gewoon met 1 haaklijn vissen om wel de afstand te halen waar de vis zich bevindt.

Teun Moor in vak A: 5 vissen (107 cm)(23e), vak B: Ed van Zanten 1 vis (1 cm)(34e), vak C: Paul van Boheemen 1 vis (26 cm)(26e), vak D Han van der Lek 0 vissen (35e), Willem Louman 2 vissen (50 cm)(24e). 

Uiteindelijk hebben we het als Zeevisteam Westland weer niet goed gedaan, zelfs nog slechter dan de vorige keer en eindigen we deze wedstrijd op een 32e plaats. Waardoor we weer zakken in het algemeen klassement naar een 34e plaats.

Maar goed de gezelligheid was er niet minder om, tenslotte hoeven we er niet van te leven. In het begin van de avond krijgen we weer een voortreffelijk lopend buffet. En de prijsuitreiking levert ons nog €300 op voor het gehele korps wat we weer kunnen gebruiken als inschrijfgeld voor volgend jaar.


Team Cinnetic wordt 1e met 24 klassementspunten.


Spro Zeevisteam wordt 2e met 35 klassementspunten.


Hengelsport Westland wordt 3e met 36 klassementspunten.
De nummers 1 en 2 gaan naar het WK in Frankrijk.
Korpsen gefeliciteerd!

En complimenten naar de totale organisatie die alles weer perfect geregeld hadden. Het stokje wordt overgenomen door Sportvisserij Nederland ik hoop dat zij dezelfde kwaliteit neer kunnen zetten als organisatie.

De totale uitslag is te vinden op: Korpsvissen.nl.

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten