zondag 11 november 2012

Zeevisteam Westland: 5e Penn Korpscompetitie wedstrijd Hoek van Holland 10 november 2012

Hallo vis vrienden,

Vandaag gaat Zeevisteam Westland weer van start met de 5e en laatste korpscompetitiewedstrijd en tevens de gala avond met de prijsuitrijking. Maar eerst gaan we vissen, ditmaal op het strand van Hoek van Holland bij de Hoekse Watersport Verenigingen. Jammergenoeg zijn we ook dit keer weer "gehandicapt" en moeten we het met 4 man doen en met het vissen op dit niveau sta je dan al gelijk op een achterstand. Maar goed het is niet anders, we moeten het er mee doen. Er staat een z-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft, temperatuur 10 °C, het laatste gedeelte van de wedstrijd een druiligere regen. Hw HvH 11:36 uur (98 cm), lw 16:45 uur (- 54 cm), (± 152 cm).

Als steknummer hebben we 30 en zelf sta ik in vak D en we worden weer keurig met "de platte" kar weggebracht. Voor me heb ik een een wat dieper zwinnetje en dat lijkt me gunstig grote kans dat daar vis in zit. Dus ik start met "de heavy feeder" hoofdlijn nylon 25\100 mm met een nylon tapse voorslag onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6 afgewisseld met afhouders, haakje ls5013f\8, tommy lood 180 gram. Om 09:30 uur mogen we beginnen, maar behalve wat tikjes van krab gebeurt er niets. Hier en daar komt er toch wat bot en zeebaars naar boven in de meeste gevallen net achter de branding. Omdat het niet wil lukken met de "heavy feeder" schakel ik over op de 5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn etc, etc.

10:28 uur is het raak er komt een bot uit de zwin. M'n buurman links heeft het ook in de gaten en werpt richting mij rechts de zwin in, toch eigenaardig hij weet er een tweetal grote botten en een zeebaarsje uit te halen en bij mij blijft het bij 1 botje.

Om 11:15 uur krijg ik een mooie aanbeet op de 5 meter stok, een paar tikken en tweemaal een doorbuigertje, ik besluit hem nog even te laten liggen in de hoop dat er een tweede vis bij komt. Dat had ik dus beter niet kunnen doen want bij het binnen draaien zit er niets aan, waarschijnlijk een zeebaarsje geweest wat zich los heeft getrokken. Een aantal worpen probeer ik het zover mogelijk maar ook dat heeft geen resultaat.

Tot tweemaal toe komen ze van de Hoekse watersport vereniging nog langs met een kop goed gevulde soep met ballen en een broodje warme rookworst voor de gezamelijke schamele prijs van € 2,50 waar vindt je dat nog? (Gree, je soep was weer lekker!:-). Uiteindelijk is het om 13:30 uur weer afgelopen, Ed heeft 3 vissen, Hans 2, Jan 1 en ik 1, in iedergeval iedereen vis. Heb je een 5e man met vis dan heb je nog de "luxere keuze" dat degene met het minst aantal centimeters wordt geschrapt. En dan is het wachten op de prijsuitrijking in "de Kiem".

Voor het eten is er nog een tombola met mooie prijzen, Jan weer bedankt voor het gewonnen rolletje trilene! Alles is keurig geregeld moet ik zeggen, ieder team heeft z'n eigen tafeltje en van daaruit mag je om de beurt een bord nasi\bami met 2 verschillende soorten vlees en kroepoek gaan halen. Lekker! Hierna is er de prijsuitreiking voor de grootste platvis, rondvis, en de meeste vissen boven de 10 cm, wat beloond wordt met een molen, de laatste wedstrijd is er een tong van 42 cm gevangen door Marcel Noort.

De prijs voor de grootste rondvis gaat naar Cees Ottens met een zeebaars van 62 cm, en de prijs voor de meeste vissen boven de 10 cm gaat naar Frank Dekker 25 stuks. Hierna zijn de de korpsen aan de beurt, elk meevissend lid van het korps krijgt dezelfde prijs. Als zeevisteam Westland zijn we 27e geworden, toch met de laatste wedstrijd nog 1 plaats gestegen ;-) en we winnen een foudraal samen met een verassings prijs een rondleiding bij Topsy Baits.

Ook Rancar heeft nog "goede zaken" gedaan door de laatste wedstrijd 1e te worden en stijgen hiermee naar een 10e paats overall.

Vanaf de 5e plaats komt er een geldprijs bij kijken € 1000 voor Zeenaald 2, de 4e plaats € 1100, is voor Dam/ Bd-Store en de 3e plaats € 1200 voor Grauvell,

de 2e plaats € 1300 voor HSV De Zeebaars - Scherpenisse. Sympathieke gasten overigens, zodra ze weten dat ze 2e zijn geworden feliciteren ze spontaan het team dat eerste geworden is, pas daarna verschijnen ze op het podium.

En de 1e plaats goed voor  € 1400, is voor Zeehengelsport / Penn Strandvisteam. Topvissers!.

Allemaal weer gefeliciteerd! De controleurs, organisatie en sponsers bedankt ! Volgend jaar doen we weer mee en dan hopen we wat hoger te eindigen.

1. Hoi Willem,

weer een mooi verslag. En prijzen in ontvangst mogen nemen. Wel jammer met vier man kunnen vissen.

grt John.

1. Hoi John,

Bedankt! Je video presentatie was ook top daar, leeuk om mnog eens naar te kijken op zo'n groot scherm. Ja daar doe je soms niets aan.

Verwijderen
  2. Hoi Willem,
    je hebt alles weer mooi neer gepend, maar wat duurt het lang zeg voordat je verslag online was.(lol) Ik was namelijk heel benieuwd naar je verslag en nu snap ik dat je zondag nog een wedstrijd had. Kom je alleen thuis om te slapen dan?
    Het was idd een mooie dag voor Rancar, want ik zei tegen de jongens:'als we vandaag een 1 scoren, komen we de top10 binnen, maar niemand zag dat zitten". En kijk, we hebben het gewoon geflikt. Het mooie was dat de bovenste teams mekaar de winst niet gunnen,maar wel aan ons omdat wij geen gevaar vormen, maar dat gaat veranderen komend jaar.
    Trouwens tnx voor de foto.nice shot.
    Ik had de hele tijd kort na de branding gevist en wist tot een half uur voor tijd 3 botten te landen met een lengte van 78 cm. Ik besloot de 2 laatste worpen zo ver mogelijk te vissen en wist in mijn 1e draai een spiering van 20 cm te vangen waardoor ik mijn linkerburen, die 4 vissen hadden, wist in te halen en een 4e plaats in het vak en 17e over all wist te scoren.

grt

Suriman

3. Hoi Suriman,

Thx!Ja,je zou het haast denken he ;-). Sterk gevist en de algemene deler (variatie verweg-dichtbij) levert vaak wel vis op. Geniet er nog maar van volgend jaar gaan ook wij er weer tegen aan.

4. Ha Willem,

't Zit er weer op! Mooie competitie en idd... aardige
    gasten ;-)))...gunnen ook een ander wat...haha
    (@Setoe: wacht maar tot de jongens groot zijn...)

Nu moeten ze alleen ván het NK ook nog zo'n competitie maken. Dan hoeft dat ook geen loterij te zijn en kunnen we in het buitenland ook een vuistmaken!

Willem vangse en we lezen je verslagen wel weer.

leo

5. Ok Leo,

Bedankt voor je reaktie, eensgelijks en prima.