zaterdag 3 november 2012

Zeevisteam Westland: voorvis-sessie Kijkduin: woensdag 31 oktober_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag gaan we voorvissen voor het NK 2012 (Nederlands Kampioenschap Kustvissen) met het hele zeevisteam Westland. Er staan al aardig wat vissers, allemaal bezig met informatie opdoen voor het NK.
Er staat een z-wind van 3 a 4 bft, temperatuur 10 °C, lw Sch 11:46 uur (-53 cm), hw 15:55 uur (133 cm), (± 186 cm).  We beginnen in het toekomstige vak A waar we vermoeden dat de begin nummers geplaatst zullen worden. Rond 08:15 uur start ik met de 5 meter stok met de gebruikelijke uitrusting een 20 minuten later volgt de 4,5 meter stok.

Teun vangt al gauw een zeebaarsje, mooi er zit vis.



Jan en Ed volgen al gauw met wijting en een zeebaarsje. En Teun pakt er ook nog eentje



Jan vangt nog een maatse tong, maar Hans en ik blijven achter. Nu zijn er wat verzachtende omstandigheden, zo vist Hans met 1 hengel en bij mij ligt er een zandplaat voor me.



En met zoveel vis komt "de concurrentie" die naast ons staat poolshoogte nemen.



Om 10:06 uur vang ik eindelijk m'n eerste visje een gulletje, bovenop de zandplaat, en Hans pakt een botje. Mooi allemaal vis en nu maar hopen dat het ook lukt tijdens het NK.





10:42 uur een bot voor mij, vlak onder de kant, 10:55 uur vang ik een schar van ver.



De anderen vallen nu helemaal stil met vangen en bij mij komt er regelmatig een visje naar boven. Eigenaardig? Probeer het maar eens te verklaren. 11:11 uur weer een mooie bot onder de kant en 11:21 uur een maatse wijting op de hengel die "ver" ligt. Nu het water wat gezakt is kan ik een flink eind "de plaat" oplopen en dat scheelt weer in werpafstand. Toch ligt het niet aan "de afstand" want Teun en Hans werpen dezelfde afstand vanaf het strand.



11:31 uur nog een bot onder de kant en 12:13 uur de tweede schar van afstand.



En Ed maakt er nog even een foto'tje van. Sta jij er ook eens op zegt ie ;-).



Totaal vang ik deze sessie 7 vissen 194 cm. Jan en Ed hebben er 4 en Teun 3 of 4. Zou leuk zijn als het met het NK ook zo gaat. Er zit dus verschillende soorten vis, bot, tong, schar, wijting, zeebaars en gul. Er is zowel dichtbij als ver weg vis te vangen en wapperlijnen en afhouders werken beide goed. Morgen lijnen knopen.

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten