zondag 7 april 2019

Zeevisteam Westland: 2e NFB wedstrijd Noordwijk zaterdag 06 April 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e NFB wedstrijd  samen met het Zeevisteam Westland, bestaande uit Captain Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Han van der Lek, Arnold Talmon en Willem Louman. Het is weer verzamelen in het clubgebouw van "de Sportvisser" waar we de wedstrijdkaarten krijgen toebedeeld en wij mogen het proberen op nummer 20, net als vorige week loop ik binnendoor en dit keer heb ik mazzel gelijk bij de strandslag staat bord nummer A20 en kan ik m'n hengelstokken gaan optuigen.
Er staat een ono-wind van 2 bft met stoten van 3 bft, temperatuur 12 °C, hw Noordwijk 05:09 uur (+190 cm), lw 13:00 uur (-70 cm), (± 120 cm), in het begin wat zeemist wat langzaam wegtrekt.

Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de Tubertini feeder, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, Portugese lijn, korte en lange wapperlijnen, haak f314/10 ~ f31\8, aas: diepvriesmesheften, zeepieren, kweekzager, slikken, diepvries tappen, tommylood 140 ~ 150 gram. De eerste draai aan de Portugese lijn levert me niets op.

Arnold begint voortvarend met een doublet van bot en botje en de volgende draai nogmaals een botje. Als ik over schakel op korter lijnen en net voor de zandbank gooi zit er om 09:39 uur een botje aan altijd lekker om weer van de nul af te zijn.  De volgende draai om 09:51 uur komt er een doublet botjes bij.


09:54 uur vang Paul een doublet botjes en om 09:56 uur vangt Arnold z'n vierde botje. 10:09 uur komt botje nummer vier bij mij eraan. 10:16 uur komt er bij Paul weer een botje bij. 10:28 uur heb ik een mooie draai, alle haken gevuld, een triplet aan botjes erbij.


10:28 uur komt de melding via de app dat Ed er tot nu toe drie heeft, om 10:40 uur volgt de vierde bij hem. 10:41 uur pakt Arnold z'n vijfde. 10:52 uur komt er bij Ed een vijfde botje bij en bij mij om 11:10 uur. 11:22 uur is Arnold weer aan de beurt met z'n zesde botje en om 11:42 uur komt er bij hem een doublet bij. Omdat het minder en minder wordt in zwin voor de bank probeer ik het net over de bank heen en dat levert me om 11:52 uur botje nummer negen op.


11:55 uur scoort Ed met een botje, 12:01 uur Arnold weer ook over de bank en Ed weer een doublet om 12:06 uur. Bij mij gaat het fout na een verre worp over de bank draai ik binnen bijna bij de kant knapt m'n lijn, tja het is nu eenmaal een risico als je "dun" vist met 20\100 mm je kan altijd kapot schuren aan een steen of mesheften. Baalen is het wel, ik krijg dan altijd een visioen dat er drie botten aan zitten die ik nu mis qua centimeters op de kaart.  

Ik schakel over op de K2, die klaar staat maar de volgende draaien levert me niets op. 12:13 uur Ed weer met botje nummer negen, Arnold om 12:18 uur met botje nummer tien. Ed om 12:28 uur met een doublet botjes. 12:35 uur heeft Arnold nog een mooie van 30 plus erbij en om 12:52 uur  draait Ed er nummer 12 en 13 uit. En in de laatste draai vang Arnold nog een botje. Han vangt in een van de laatste draaien z'n eerste botje en blijft de nul bespaart.

Uiteindelijk worden we als Zeevisteam dertiende van de achtentwintig korpsen, niet goed, niet slecht weer een beetje een middenmoter.

Vak A: Willem Louman 9 vissen (129 cm)(69e), vak B: Ed van Zanten 13 vissen (183 cm)(81e), vak C: Paul van Boheemen 8 vissen (128 cm)(108 e), vak D: Arnold Talmon 12 vissen (220 cm)(28e), vak E: Han van der Lek 1 vis (14 cm)(152e). 

De uitslag:


Uitslag korpsen:


Alle prijswinnaars weer gefeliciteerd!

Bij de prijsuitreiking val Arnold nog net in de prijzen maar bij de tombola weet niemand van ons te scoren.

Van Ed van Zanten, Paul van Boheemen en Henk Minnaard krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten