zondag 2 december 2018

Zeevisteam Westland: Grote prijs van Ter Heijde zaterdag 01 December 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik samen met het "Zeevisteam Westland" bestaande uit Teun Moor, Paul van Boheemen, Han van der Lek, Arnold Talmon en Willem Louman de grote prijs van Ter Heijde. Jan Groenewegen en Ed van Zanten vissen dit keer mee op individuele basis. Er staat een zzw-wind van 4 bft met stoten van 6 bft met alleen het laatste uur wat mot regen. Hw HvH 09:15 uur (+86 cm), lw 14:34 uur (-61 cm), (± 147 cm). Als steknummer krijg ik B15 toebedeeld en we worden keurig met "de platte kar" weggebracht.

Als ik aankom op de stek ben ik aangenaam verrast, links van me heb ik een slaper en rechts nog een vrij stuk om dat ik de laatste ben voor de grijze tank en strekker, nummer B16 begint aan de rechterkant van de strekker. Bovendien is het een dieper stuk water, lekker kalm en daar zit meestal vis in. Even later komt nummer B16 vragen om naast mij te staan omdat hij een beginnende zeevisser bij zich heeft, ik wijs hem er op dat ik graag gebruik wil maken van het vrije stuk rechts omdat dat nu juist het voordeel is van mijn stek.

Maar even later zie ik toch dat hij gaat optuigen naast me, ik loop naar hem toe om hem erop te attenderen dat er verderop een heel stuk vrij is en dat dit stuk overgeslagen is i.v.m. de strekker, nummer B16 ligt aan de andere kant van strekker. Maar hij begrijpt het niet of wil het niet begrijpen. In iedergeval wil ik m'n visplezier niet laten vergallen en start ik om 10:00 uur met de 4,5 meter K2, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen , haak f31\8, gevuld met een zeepier, kweekzager, mesheft, slik, zoute pier of en combinatie hiervan, tommy lood 100 ~ 140 gram.

10:53 uur zonder een stootje gezien te hebben draai ik een grote bot het strand op, 11:27 uur volgt er een tweede. 11:28 uur komt de melding via de app dat Arnold een mooie bot heeft gevangen.


Na terecht gewezen te zijn verdwijnen de mannen rechts van me toch naar de rechterkant van de strekker en kan ik profiteren van het vrije stuk. 11:45 uur een doublet botten, 12:05 uur een bot. 12:14 uur een tweede voor Arnold.


12:36 uur een bot, 13:19 uur een bot en het gaat "lekker" zo.


13:33 uur een doublet grote botten, 13:54 uur een derde voor Arnold en bij mij komt er ook eentje bij.


Met de laatste draai om 14:00 uur trek ik er nog eentje uit van 34 wedstrijdcentimeters. Toaal 11 stuks waarvan 10 stuks 30 plussers zijn en 1 van 20 plus.

De rest van het korps vangt het volgende Vak A Paul van Boheemen 1 vis (23 cm) (60e), vak B, Willem Louman 11 vissen (344 cm) (1e), vak C Teun Moor 0 vissen (71e), vak D Han van der Lek 1 vis (24 cm) (69e), vak D Arnold Talmon 3 vissen (85 cm) (33e). Hiermee eindigen we als korps op de 8e plaats van de 9 korpsen.

Zelf wordt ik 1e en mag de grote prijs van Ter Heijde 2018 op mijn naam schrijven plus €350 in ontvangst nemen. Altijd "lekker".


Bij de korpsen wordt Team Vercelli 1e,  2e Zeevisteam Hengelsport Westland, en 3e Paddy Zeevisteam. Korpsen gefeliciteerd!

Gecorrigeerde uitslag, zat nog een foutje in. 

Korpsen:



Individueel:






Vis greetz,

Willem



0 reacties:

Een reactie posten