zondag 14 oktober 2018

Zeevisteam Westland: 4e Nationale Korpscompetitie wedstrijd strand Katwijk aan Zee zaterdag 13 Oktober 2018




Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het "Zeevisteam Westland" bestaande uit Captain Jan Groenewegen (reserve) net als Ed van Zanten (reserve), Teun Moor, Paul van Boheemen, Han van der Lek, Arnold Talmon en Willem Louman de 4e NKC (Nationale Korpscompetitie wedstrijd op het strand van de Katwijk aan Zee. Op de verzamelplaats " de Mijlpaal" krijgen we steknummer 3 toebedeeld en ik mag het proberen in het C-vak. We worden keurig met de "platte kar" weggebracht. Er staat een zzo-wind van 4 bft, temperatuur 23 °C, zonnig Hw Katwijk 06:35 uur, lw 14:55 uur. Omdat ik vergeten ben een "kop" foto te maken plaats ik maar even een oude van Katwijk. 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 20,5 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haak f31\8, gevuld met een zeepier, steekzager, kweekzager, slik of een combinatie hiervan.

Ik probeer het eerst maar eens vooraan met een "portugese lijn" maar behalve een krabbetje levert het me alleen  een boel "apenhaar" op. De hengelstok hoog afsteunen en wat verder proberen levert me iets minder "apenhaar" op. Jaimy Posthumus links van me draait er een grote bot uit van 36 cm en dat tikt lekker aan. Rechts van me staat  Bas Hollander die ook al vis heeft, om 11:21 uur is het mijn beurt met een bot van 28 cm, blij dat ik van de 0 af ben want zo "dik" zit de vis er niet. Inmiddels komt er via de app het bericht binnen dat Paul 2 botjes heeft, 11:42 uur komt Teun met de mededeling dat er een wijting aan z'n haak zit.


13:21 uur komt er een tweede broodnodige bot bij van 24 cm.


Paul vangt er nog twee botten bij en Teun een wijting. Bij de ander twee blijft het angstvallig stil.
Om 14:00 uur is het weer afgelopen en kunnen we de balans opmaken.

In het A-vak Paul 4 vissen (87 cm) (13e in het vak), B-vak Han van der Lek 0 vissen (34e), C-vak Willem Louman 2 vissen (52 cm) (19e), D-vak Teun Moor 2 vissen (42 cm)(18e), E-vak Arnold Talmon 0 vissen (34e).

Hiermee eindigen we als korps op de 30e plaats en blijven we in het algemeen  klassement "hangen" op de 31e plaats. Het gaat niet echt "lekker" dit seizoen. Misschien moeten we "back to basic" terug naar de oude standaard onderlijnen waar we altijd wel redelijk vis mee vingen. We gaan ons beraden.

Vis greetz,

Willem 

0 reacties:

Een reactie posten