zondag 16 april 2017

Zeevisteam Westland: 2e Penn Korpscompetitie wedstrijd strand Groote Keeten zaterdag 15 april 2017




Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het Zeevisteam Westland, bestaande uit Captain Jan Groenewegen (reservebank), Ed van Zanten, Teun Moor, Paul van Boheemen, Han van der Lek, Willem Louman en Arnold Talmon (reservebank) de 2e PKC (Penn Korps Competitie) wedstrijd op het strand van Groote Keeten. Er staat een harde WNW-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 9 °C, wonderwel blijft het droog deze wedstrijd. Op de verzamelplaats Restaurant Brekers krijg ik na loting steknummer C20 toebedeeld, komt mooi uit want Ed van der Ham ook uit Zoetermeer, van het Eagle Zeevisteam is met me meegereden Ed staat in het B-vak dus bij de strandslag op de eerste parkeerplaats parkeren gaat Ed naar links en ik naar rechts, het eerste bordje wat ik tegenkom is C12, een klein stukje naar rechts en ik ben er. Hw Groote Keeten 10:41 uur (+57 cm), lw 16:46 cm (-99 cm), (± 156 cm).

Om 10:00 uur mogen we beginnen, en ik start met de 4,5 meter K2 Team Extreme Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, flexi-metalen afhouders, haakje f31\8, gevuld met een pier, slik, zager, tap (nogmaals bedankt Ronald van Os), diepvries mesheft, zoute pieren of een combinatie hiervan, piramidelood 160 ~ 200 gram. 10:15 uur draai ik binnen en zit er een botje aan, lekker van de 0 af. En via de app sijpelen de berichten binnen dat de overige kopsleden ook vis beginnen te vangen. Alleen Han start wat onfortuinlijk, z'n lijn knapt bij het binnen draaien, de vissen in combinatie met het vuil was net iets teveel voor 22\100 mm nylon, later vangt hij zijn lijn weer terug met 2 grote botten eraan, die helaas niet tellen en gelijk weer terug gezet worden, tja dan baal je wel even. Gelukkig gaat z'n tweede draai beter en zitten daar ook twee botten aan, ook van de 0 af. 10:35 uur een grote bot, altijd goed voor de centimeters.



Naast de strekker aan de linkerkant van mij staat Arjan van der Zande die er in het begin van de wedstrijd de ene na de andere grote bot uit draait aan de rechterkant van de strekker, later als het water terug zakt valt ie stil met vis vangen. 11:05 uur een doublet van bot en botje. 11:36 uur een botje.



Tom Brasser van het Eagle team komt nog even langs en maakt een foto van me.




11:58 uur een doublet botjes, 12:24 uur weer een doublet van bot en botje. Richard Boone staat rechts van me en vangt ook regelmatig een visje, we gaan zo'n beetje gelijk op, daarnaast staat Frank Dekker aan de linkerkant van de strekker, maar hij krijgt ze niet te pakken vandaag verteld ie me.



Elaine Vredenburg links van me, vangt in het begin niet veel, een enkele bot is haar deel, de afstand speelt haar parten, maar als het water zakt begint ze als een razende te vangen en start aan een inhaalslag. 13:17 uur een bot, 13:30 uur een botje.



13:52 uur een botje, ook deze weer van enige afstand. Ik zit te twijfel over de laatste draai, ver weg of dichtbij. Omdat m'n buurvrouw Elaine dichtbij steeds vaker botjes begint te vangen, draai ik na een paar minuten weer binnen met de gedachte als er nu een botje aan zit werp ik nog snel even op afstand en anders dichtbij. Helaas zit er niets aan en met nog letterlijk 3 minuten op de klok werp ik in op 15 meter afstand. Bij het sein dat de wedstrijd afgelopen is draai ik heel voorzichtig binnen, niet te geloven er zitten 3 botjes aan. Frank komt nog even kijken en zegt, zo snel bijten ze dus en zegt goed gevist Willem! En bedankt he Frank.



Met 15 vissen in het C vak heb ik "lekker" gevist, goed genoeg voor een 5e plaats in het vak.



Bij de meeste van het korps liep het wel "lekker" alleen Teun had z'n dag niet maar de volgende keer is dat weer andersom.

Paul van Boheemen in vak A scoort 11 vissen (210 cm) een 13e plaats in het vak, Han der Lek vak B, 16 vissen (312 cm) een 2 in het vak, Willem Louman in C, 15 vissen (288 cm) een 5e plaats, Teun Moor in vak D, 2 vissen (58 cm) een 32e plaats en Ed van Zanten in vak E, 13 vissen 284 cm een 3e plaats in het vak.

Met dit resultaat eindigen we deze wedstrijd op een mooie 3e plaats en stijgen we van de 17e plaats naar de 8e plaats in het algemeen klassement, en dat geeft wel een goed gevoel in het korps.

Kijk voor de uitslagen op: korpsvissen.nl

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten