zondag 4 december 2016

Zeevisteam Westland: Grote prijs van Ter Heijde zaterdag 03 december 2016




Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het "Zeevisteam Westland" bestaande uit Ed van Zanten, Teun Moor, Paul van Boheemen, Han van der Lek en Willem Louman "de grote prijs van Ter Heijde", Captain Jan Groenenwegen zit in "de lappenmand" na een oogoperatie. In "de Viskeet" krijg ik steknummer D14 toegewezen en nadat ik het meegebrachte aas in de auto heb gelegd zie ik iemand in een groen jasje de trap richting strand opgaan. Even denk ik dat het een korpsgenoot is en besluit het voorbeeld te volgen, maar zodra ik op het strand sta blijkt het John Beun te zijn op zoek naar de uitgezette bordjes. Geen bordje te vinden, vreemd? Na wat gebel en een voorbij rijdende platte kar blijkt er een groot stuk overgeslagen te zijn en pas in de buurt van "de Zandmotor" worden de eerste bordjes zichtbaar.

Als ik op m'n, steknummer kom wordt ik ook niet blij, de meest ongunstigste stek die er maar is. Opmerkingen van voorbijgaande vissers als, nou Willem lekkere plek hebben ze voor je uitgezocht en je hebt al verloren voordat je begonnen bent en je kan gelijk al naar huis gaan bevestigen m'n vermoeden dat het een hele toer gaat worden om op deze afstand vis te vangen. Eerst maar een proberen of de zwin waadbaar is, behalve dat het vermoeiend is om steeds heen en weer te banjeren door het water met deze afstand, komt het ook nog een boven de knieën. Ik maak m'n spullen klaar en start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 18\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, geklipte lijn, haakje f31\8 gevuld met een zager\zeepier\slik of een combinatie hiervan, steel lood 150 ~ 160 gram. Lw HvH 12:35 uur (-59 cm), hw 17:01 uur (+133 cm), (± 192) cm), zonnig en droog, 4 bft ZO, 2 °C oplopend naar 7 °C. 

Met het startsein om 10:00 uur  banjer ik schuin het water door en kan ik inwerpen, daarna weer terug door het water om de stok op de standaard te zetten, een vermoeiende bezigheid. Gelukkig stellen een paar gasten voor dat ik in de branding ga staan met m'n standaard, er wordt hier en daar even nagevraagd maar niemand heeft bezwaar, wel tof, zo heb ik nog de mogelijkheid om toch een visje te scoren. Als ik uiteindelijk m'n standaard en stok daar heb staan is het improviseren.



M'n spullen kan ik niet kwijt door het instromende water, dus m'n aas tas hang ik aan de steun en peuter er steeds een zager of pier uit samen met de opvouwbare emmer om de vissen in te doen. Voordat ik mezelf hier geïnstalleerd heb loop ik al achter de feiten aan want om me heen wordt er al flink vis gevangen. Joop van de Velde vangt een schitterende zalmachtige van 39 cm. (Vermoedelijk een zeeforel).




En hij is er blij mee, zou ik ook zijn want die staat ook nog op m'n lijstje. 10:42 uur ben ik van de 0 af met een botje van 23 cm, 11:05 uur een wijtingkje.



11:16 uur een doublet van een wijtingkje met een botje, het botje is hongerig en heeft 2 haken geslikt.



11:58 uur een doublet wijtingkjes.



Dan vang ik nog samen met Adri Bremmer een wijtingkje met van ieder een haak in de bek, altijd moeilijk te bepalen van wie de vis dan is. Hele theorieën komen er dan aan te pas om de ander te overtuigen dat die vis toch echt "zijn" vis is. Bij "Ter Heijde" doen ze daar niet moeilijk over, om discussies en kwaaie gezichten te mijden wordt die voor beide geteld, zo ook nu. 12:52 uur nog een  wijtingkje.



De een na laatste draai vang ik nog een doublet wijtingkjes.



Om 14:00 uur is het weer afgelopen en heeft Ed van Zanten in het A vak 19 vissen (383 cm) gescoord, Teun Moor 3 vissen (66 cm) in vak B, in vak C, Han van der Lek 10 vissen (154 cm), vak D, Willem Louman 10 vissen (191 cm), vak E, Paul van Boheemen 26 vissen (555 cm). Hiermee eindigen we als Zeevisteam op een 8e plaats van de 11 korpsen. Niet echt geweldig maar het was weer leuk om mee te doen.

De Individuele uitslag: 1e en 1e overall Ton van de Pol 65 vissen (1340 cm), 2e Klaas Winter 47 vissen (1026 cm), 3e Ed van der Vegt 52 vissen (1000 cm), 4e Mike Lubbers 46 vissen (994 cm), 5e J. Stam 39 vissen (749 cm). Mannen gefeliciteerd!




Uitslag Korpsen: 1e korps Pline team Nederland (24 klp), 2e Team Nederland-Belgie (24 klp), 3e Watergeus 1 (27 klp). Korpsen Gefeliciteerd!




Van Adri Bremmer krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem



















0 reacties:

Een reactie posten