zondag 18 december 2016

Zeevisteam Westland: 5e Penn Korpscompetitie wedstrijd stranden van Joossesweg-Vlissingen zaterdag 17 december 2016




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik samen het het "Zeevisteam Westland" de 5e PKC (Penn Korps Competitie wedstrijd) bestaande uit Captain Jan Groenewegen (reserve), Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Han van der Lek en Willem Louman in Zeeland. We verzamel zoals gewoonlijk in dorpshuis " Westkapelle Herrijst" en daar krijgen we na loting steknummer 32 toebedeeld. Zelf mag ik het proberen in Zoutelande in het C-vak. Er staat een WNW-wind van 2 bft met stoten van 3 bft, temperatuur 9 °C met een enkel licht miezer buitje. Om 09:30 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haakje f31\8 ~ ls5013f\6 gevuld met een zager\zeepier\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram later ~ trapezium lood 220 gram ~ piramidelood 180 gram ~ geankerd 170 gram met en zonder loodlifter. Lw Westkapelle 09:59 uur (- 182 cm), hw 15:53 uur (+238 cm), (± 420 cm). 

Links van me staat Arthur van Tienen die al snel begint te draaien en er een visje uit sleept verderop links ook met een visje. Tijd om ook te gaan draaien, bij mij komt er om 09:43 uur een doubletje uit van schar met en wijtingkje. Arthur links van me scoort van ver een triplet en ik loop vast en ben alles kwijt, ik schakel over op een spoeltje 25\100 mm nylon dat gaat even goed en er komt 10:39 uur een schar bij.



10:49 uur een botje, 10:58 uur een wijtingkje en nogmaals loop ik vast met een zware draai en trek ik m'n lijn eraf.



Verderop rechts van me achter de palen galerij staat Hendrik Jan Polhuijs er de ene na de ander doublet en triplet uit te trekken, niet eens extreem snel draaiend. Waarschijnlijk toch de afstand waardoor de vis sneller boven komt en niet tegen de klei richel met talloze afgetrokken onderlijnen vast loopt. Spoeltje met 30\100 mm nylon erop en gaan maar weer, omdat er wat stroming in het water bij komt loopt m'n lijn meer en meer naar links, de loodlifter wordt nu een nadeel want hij drift de lijn en het lood mee over de bodem. Ik besluit het eens zonder loodlifter te proberen en jawel dat gaat wonderwel goed. 11:08 uur een mooie schar, 11:32 uur een scholletje.



Ik loop nog een aantal maal vast door de richel maar door de dikte van de nylon kom ik er toch weer uit. 11:42 uur een zeebaarsje. Omdat het water nu opkomt en ik een aantal maal naar achter het strand op moet wordt de hoek tussen de hengeltop en de richel kleiner waardoor ik nog tweemaal vastloop en m'n lijn kwijt ben. Toch maar weer een loodlifter erop, een stukje naar rechts werpen en wat lijn geven om te ankeren en het blijft keurig liggen. Zo draai ik een aantal maal binnen maar helaas zonder vis. Uiteindelijk komt er om 12:43 uur een meun bij samen met een gemeen kijkende krab met rode oogjes. Pff zware draai was dat.




13:30 uur is het weer afgelopen en met 9 vissen heb ik het niet al te best gedaan, maar goed het kan altijd slechter. Het viel weer niet mee om de trap op te komen met al die visspullen, volgende keer toch maar wat meer spullen thuis laten.

Terug bij 'Westkapelle Herrijst" blijkt Paul het in het A-vak uitstekend gedaan te hebben met 34 vissen (741 cm) een mooie 6e plaats in het vak. Han van der Lek in het B-vak 2 vissen (42 cm) een 31e plaats, Willem Louman 9 vissen (166 cm) een 25e plaats, Teun Moor in het E-vak 14 vissen (311 cm) een 18e plaats en Ed van Zanten in het D vak 9 vissen (183 cm) een 28e plaats. Hierdoor eindigen we deze wedstrijd op een 25e plaats en ook in het algemeen klassement blijven we staan op de 25e plaats wat ons na een voortreffelijk etentje tijdens de prijsuitreiking een tegoedbon oplevert van €50 plus €10 van de 7e bon omdat er nu 7 prijzen per korps worden uitgereikt.



De 1e plaats na 5 wedstrijden en dus de Nederlandse Kampioen Korpsvissen is geworden Team de Watergeus.



De 2e plaats gaat naar Korps 1 HSV de Zeebaars.



En de 3e plaats naar HSV Westkapelle 1.



Alle korpsen van harte gefeliciteerd met dit schitterende resultaat. De korpsen 1 en 2 gaan ook nog eens het WK vissen, ik wens jullie veel plezier en succes daar.

De volledige uitslag is te zien op: www.korpsvissen.nl.

De organisatie weer bedankt voor de vele uurtjes vrije tijd die erin is gaan zitten, het was weer top geregeld!

Van Ed van Zanten krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem.

0 reacties:

Een reactie posten