zondag 4 september 2016

Zeevisteam Westland: 3e Penn Korpscompetitie wedstrijd strand Groote Keeten zaterdag 03 september 2016




Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het " Zeevisteam Westland" de 3e PKC (Penn Korps Competitie) wedstrijd bestaande uit Captain Jan Groenewegen, Teun Moor, Paul van Boheemen, Han van der Lek en Willem Louman, Ed van Zanten staat dit keer reserve, op het strand van Groote Keeten. Op het verzamelpunt trek ik (onder toezicht van getuige Cees Ottens) balletje 33, een kopstek dit keer omdat korps 34 zich afgemeld heeft. Zelf mag ik naar het C-vak, Paul zet me netjes af (bedankt weer Paul) en dan begint het grote sjouwen door het vak heen naar de laatste plek. Er staat een wzw-wind van 3 bft die heel even aantrekt naar 4 bft om vervolgens weer te zakken naar 3 bft, temperatuur 19 °C met een zonnetje. (Helemaal vergeten om een "kopfoto" te maken vandaar een vangstfoto).

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes ~ portugese lijn, haakje no:8 gevuld met een pier\zager\slik\makreel\witje of een combinatie hiervan tommy lood 160 gram. Om 10:21 uur komt via de whats app dat Paul een bot gevangen heeft en om 10:44 uur zie ik wat tikken op de top en draai ik vanaf zo'n 65 meter een mooie bot binnen. Altijd lekker om van de 0 af te zijn. 11:05 uur komt er nog eentje bij.



Teun vangt om 11:18 uur ook een bot en om 11:34 uur vang ik na een stukje gesleept te hebben en ik een duidelijke terug slag krijg weer een bot. Om 12:12 uur vangt Paul 2 botten en Teun om 12:13 een botje, 12:25 uur een bot en 12:43 uur een bot. Bij wil er maar niets meer bijkomen een plaatselijk zeehond komt even koekeloeren en om 13:17 uur komt het bericht dat Han van de 0 af is. Mooi in ieder geval 4 man met vis.



Er komt nog even een man op m'n stek zwemmen en trekt zich niets aan van de viswedstrijd, als ie tegen m'n lijn aanzwemt gooit ie nijdig de lijn opzij, gelukkig gaat ie er wel weer uit. Met nog 7 minuten te gaan geef ik um een peun richting de tweede bank, waar de aaslijn vlak voor beland. Bij het sein binnen draaien om 14:00 uur gaat het zwaar. Zou het? Vuil of vis? Heel langzaam komt m'n lijn dichterbij en ja hoor een doublet van bot en botje. Een mooie afsluiter, en met 5 vissen niet super gevist als ik zo om me heen kijk maar me toch nog enigszins gecorrigeerd. Han en Teun hebben in de laatste draai ook nog vis en dat is mooi meegenomen.



Met z'n allen hebben we het uiteindelijk slecht gedaan. Jan Groenewegen in vak A vangst niets en eindigt op de 33e plaats, Han van der Lek, vak B vangt 2 vissen (48 cm) een 29e plaats, Willem Louman vak C 5 vissen (129 cm) een 22e plaats, Teun Moor vak D, 5 vissen (103 cm) een 22e plaats en Paul van Boheemen in vak E, 3 vissen (73 cm) een 24e plaats. Hierdoor eindigen we als "Zeevisteam Westland" op een teleurstellende 32e plaats deze wedstrijd.

Twee dagen van aas spitten met Paul en "witjes" ( levendige witte zager) verzamelen brachten geen verbetering en we zakken van de 14e naar de 21e plaats. Gelukkig is meedoen voor ons belangrijker als winnen, meer als je best kan je tenslotte ook niet doen. Wel hopen we de volgende wedstrijd het weer wat beter te doen. Afwachten maar.

Kijk voor de uitslagen op: http://www.korpsvissen.nl/

Van Marcel Adriaans krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem







1 opmerking:

  1. Weer een goed verslag Willem ondanks het slechte resultaat was de sfeer na de wedstrijd super , biertje , frisje en nog gelachen ook ! Super dat Ed
    als reserve over het strand heeft gelopen en mij nog heeft geholpen om naar boven te komen , alleen had ik denk ik zondag waarschijnlijk pas bij de auto gekomen . Volgende wedstrijd gaan we weer proberen een paar plekjes te stijgen !! ( Reactie van Jan degene die helaas geen vis kon vangen vandaag !! )

    BeantwoordenVerwijderen