dinsdag 28 juni 2016

Zeevisteam Westland: 2e Penn Korpscompetitie wedstrijd stranden van Westkapelle tot en met Domburg zaterdag 25 juni 2016




Hallo vis vrienden,

Vandaag vissen we als "Zeevisteam Westland" de 2e PKC (Penn Korps Competitie) op de stranden van Westkapelle t\m Domburg. Op het verzamelpunt Dorpshuis "Westkapelle Herrijst" krijgen we steknummer 30 geloot. Zelf mag ik naar het D-vak, bij de parkeerplaats van C wordt ik uit de auto gezet en mag een "klere" eind lopen, die 25 loodjes, 3 stokken en 3 molens en 10 extra spoelen waren toch echt teveel :-(.  Maar goed ik red het, heb ik net alles uitgepakt mag ik 10 nummers opschuiven naar rechts, vooruit dan maar. Er staat een w-wind van 3 bft, 16 °C, zonnig. Heerlijk vis weer dus.

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,60 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes ~ flexi-metalen afhouders ~ Portugese onderlijn, plat lood, kogel lood, tommy lood, 80 ~ 140 gram, haakje f314\10 ~ f31\8, gevuld met een pier\slik\zager\witje of een combinatie hiervan.

Rechts van me heb ik Jeromy van Houdt van  Korps 1 HSV De Zeebaars staan die weet als geen ander hoe je hier het beste kunt vissen dus die moet ik scherp in de gaten houden. Vlak vooraan dropt Jeromy z'n lood en sleept er na de eerste draai al gelijk een botje uit. Nog maar iets dichter bij vissen dan maar. Om 10:44 uur zie ik wat tikjes op de feeder en komt er bij mij ook een botje het strand op. 10:49 uur volgt er een tweede op de flexi-metalen afhouders. Het blijkt om een klein gebied te gaan zo te zien tussen de 2 en de 20 meter, alsof de vis niet wil zwemmen en gewoon heerlijk rustig vooraan blijft liggen totdat er een stukje aas voor z'n bek geworpen wordt.



10:58 uur een doublet botjes, 11:25 uur een bot.



11:45 uur nog een botje en het gaat lekker zo. M'n buurman links Dirk Westdorp krijgt ze maar niet te pakken, maar uiteindelijk vangt hij toch een botje, wat kan het toch eigenaardig verlopen met het vissen zelfs voor de medestander die naast je staat en dat merk ik al snel. Jeromy rechts van me blijft ze gewoon vangen, Portugese lijn erbij en hij heeft er weer 2 bij, doe ik hetzelfde trucje, zit er bij mij niets aan en ik val helemaal stil. Ondertussen steekt er een hond z'n kop in m'n koeltas en gaat er met een gedeelte van m'n aas vandoor. Na een sprintje en wat geschreeuw pak de eigenaar het aas uit de bek van het beest en kan ik weer verder vissen. 12:46 uur komt er nog een botje bij.



Met lede ogen moet ik toezien dat Jeromy er nog steeds vis uit trekt, maar wat ik ook probeer niets schijnt meer te werken en eindig ik met 7 vissen in het D-vak, te weinig voor een goede notering. Terug bij brasserie "de Fontein" blijken we geen uitschieters in het korps te hebben. Paul van Boheemen vangt in het A vak 2 vissen (54 cm) en vist een 20 in het vak, Captain Jan Groenewegen 3 vissen in het B-vak (52 cm) een 17, Han van der Lek 3 vissen (52 cm) een 20, Willem Louman in het D-vak 7 vissen (128 cm) een 13 en Ed van Zanten in het E-vak 4 vissen (71 cm) een 12 in het vak. Wat ons gezamenlijk een 19e plaats oplevert van de 34 korpsen. Hierdoor zakken we van de 10e naar de 14e plaats in het algemeen klassement en hebben we wat goed te maken op Groote Keten.

De uitslagen zijn te vinden op: http://www.korpsvissen.nl/

Van Ed van Zanten, Michel Mosselman, Jan Groenewegen wordt het resterende aas verdeeld tussen Paul en mij, van Kevin Selders en Marcel Adriaans komt er nog een restant bij. Allemaal hartelijk dank hiervoor. Toch een leuke dag weer gehad met het korps!

Vis greetz,

Willem



0 reacties:

Een reactie posten