maandag 11 januari 2016

Zeevisteam Westland: Rondvis wedstrijd Slufter zondag 10 januari 2016




Hallo vis vrienden,

Vandaag vissen we met het Zeevisteam Westland, bestaande uit Captain Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Willem Louman en Arjan van Velzen invaller voor Han vd Lek die op het laatste moment verhindert is, de rondvis wedstrijd van "de Slufter" oorspronkelijk gepland op de Maasvlakte 2 maar vanwege de wind verplaats naar het Calandkanaal. Als steknummer krijg ik D7 toebedeeld, er staat een zzw-wind van 7 bft met stoten van 8 bft, temperatuur 8 °C, lw HvH 08:06 uur (-62 cm), hw 15:01 uur (+137 cm), (± 199 cm). Af en toe wat motregen. Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de K2 halverwege het talud, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag , onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier\slik\zoute pier of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram.


Echt lekker begint de eerste draai niet want bij het binnen draaien zit er een pruik op de lijn, ik schakel over op de 5 meter stok met 22\100 mm en besluit weer van boven af in te werpen, waar ik beter uit de voeten kan en zodoende m'n lijn wat verder in kan werpen. Echt wild is het niet bij mij in de buurt, alleen Dennis Zwiers weet er regelmatig op afstand vis uit te draaien en Heidie Leeuwis op D 5 vangt vanaf beneden een schar. 10:48 uur is het mijn buurt en komt er een schar naar boven en ik ben blij dat ik van de 0 af ben. Er overkomt me weer wat ellende door met een zware draai vast te komen zitten en pang alles weg. Overschakelen op 20,5 mm nylon en korte wapperlijntjes met 2 haken leveren me na een door buigertje een wijting op.



Na nog een keer vastgelopen te zijn met een zware draai vang ik er om12:51 uur er nog een schar bij. 13:21 uur volgt er nog een schar en met 4 vissen blijf ik in ieder geval m'n beide buren voor.



De laatste draai om 14:00 uur is m'n lijn doorgeschuurd en moet ik het doen met 4 vissen een niet al te best resultaat.

Jan Groenewegen in vak A wordt 12e in het vak met 6 vissen (151 cm), Ed van Zanten 8e in het  B vak met 8 vissen 197 cm, Arjan van Velzen 10e in het C vak met 4 vissen (87 cm), Willem Louman 8e in het D vak met 4 vissen (92 cm) en Paul van Boheemen in vak E, 7e in het vak met 14 vissen (321 cm).

Met het korps eindigen we op de 6e plaats van de 7 korpsen. Volgende keer beter maar.
Het Yuki Team wordt 1e, mannen gefeliciteerd!



Uitslag rond en platvis samen: 1e en 1e overall wordt Pim Troost 34 vissen (763 cm), 2e Danny vd Meide 24 vissen (528 cm), 3e Rob Koster 21 vissen (475 cm), 4e Simon Laaij 20 vissen (440 cm), 5e Rene Brederveld 19 vissen (433 cm). Mannen Gefeliciteerd!



En zelfs met de tombola weet geen van de Zeevisteam Westland leden een prijs te scoren. Het was onze dag niet.

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten