maandag 14 december 2015

Zeevisteam Westland: Grote prijs van Ter Heijde zaterdag 12 december 2015




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de Grote prijs van Ter Heijde aan zee, samen met het Zeevisteam Westland. Bestaande uit Captain Jan Groenenwegen, Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Han vd Lek en Willem Louman. In "de Viskeet" krijgen we steknummer 5 toegewezen en ik mag naar A5. We worden weer keurig weggebracht met de platte kar en al snel sta ik op A5, waar we te horen krijgen dat de wedstrijd een kwartier later begint, omdat er een tractor is vastgelopen. Wat dan wel weer jammer is dat het bericht niet iedereen bereikt heeft en sommige dus om 10:00 uur al staan te vissen. Wat dat betreft zou het wel eens tijd worden om een toeter aan te schaffen en per vak een signaal af te geven als het tijd is. Als je een AED apparaat kan aanschaffen kunnen een paar toeters ook nog wel lijkt mij.

Er staat een wzw-wind van 4 bft, langzaam draaiend naar zw om vervolgens te eindigen op zuid met stoten van 6 bft, in het laatste uur. Temperatuur 8 °C, lw HvH 09:00 uur (-60 cm), hw 15:57 uur (+141 cm), (± 201 cm).  Om 10:15 uur start ik met de K2, hoofdlijn 20,5\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram, later 170 ~ 190 gram geankerd. Hier en daar komen er al gelijk botten het strand op, maar je moet het treffen met je stek. Bij mij wil het niet lukken, gelukkig kom ik om 11:35 uur van de 0 af met een bot van 28 cm.

Tijd om een foto te maken heb ik niet, want je hebt van die vissers die elk visje gelijk willen meten. Ok als het een zeebaarsje betreft, maar om elke keer 1 botje te laten meten kom ik als meter niet aan azen en vissen toe. Maar goed het zal er wel bij horen.

Het wil maar niet lukken maar gelukkig in de laatste draai vang ik nog een zeebaarsje van 24 cm en eindig ik met 2 vissen, totaal 52 cm, om een beetje mee te komen had ik er 7 a 8 moeten vangen. Jammer dat het niet wilde lukken.



Han van de Lek in vak B is nog onfortuinlijker en eindigt met 0 vissen, Paul van Boheemen doet het uitstekend en vist een 1 in vak C met 7 vissen (203 cm), Jan Groenewegen ook prima met een 2 in vak D, 11 vissen (305 cm), en Ed van Zanten ook niet slecht met een 5 in vak E 7 vissen (205 cm). Als korps eindigen we hiermee op de 5e plaats van de 12 korpsen met 36 vakpunten.

Uitslag individueel: 1e en 1e overall Klaas Winter 17 vissen (421 cm), 2e Stefan Koen 14 vissen (362 cm), 3e John Duynisveld 13 vissen (318 cm), 4e Paul van Boheemen 7 vissen (203 cm), 5e Willem Jong 7 vissen (161 cm). Mannen gefeliciteerd!


Uitslag Korpsen: 1e korps Het vriendenteam 24 vakpunten, 2e korps Hengelsport Rik 30 vakpunten, 3e korps Slufter 10 met 31 vakpunten. Korpsen gefeliciteerd!



En voor sommige toch nog wat prijzen met de tombola:








Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Willem weer een leuk verslag , ja soms zit het mee en dan weer tegen ik heb ook een tijdje weinig tot niets kunnen vangen en zaterdag stond ik op een mooie plek en dan lukt het weer en dat geeft een lekker gevoel .
    We gaan volgend jaar gewoon weer lekker vissen met Han als nieuwkomer die ook best zijn visje kan vangen en hopen dat Teun weer
    mee kan gaan vissen dan kunnen we best wat leuke resultaten behalen !!
    Ik heb er in ieder geval zin in met deze groep , respect , vertrouwen en gezelligheid en wat voor elkaar over hebben dan komt het allemaal weer goed !!

    BeantwoordenVerwijderen