maandag 2 juni 2014

Zeevisteam Westland: 2e Penn Korpscompetitie wedstrijd strand Domburg zaterdag 31 mei 2014




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e Penn competitie wedstrijd met het Zeevisteam Westland, bestaande uit captain Jan Groenewegen (die z'n eigen reserve heeft gezet zodat wij alvast een indruk voor het NK kunnen opdoen, klasse Jan!), Ed van Zanten , Gilles Traas, Martin vd Drift, Paul van Boheemen en Willem Louman. Er staat een nno-wind van 2 bft draaien naar noord, temperatuur 18 °C, lw Westkapelle 10: 22 uur (-164 cm), hw 16:27 uur (+193 cm),  (± 357 cm). Als steknummer heb ik C11 met rechts van me een bekende Janet Verlinde en links van me een onbekende Henry Hacmer. Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4.60 meter NBS Tornado, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi metalen afhouders, haakje f314\10, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram, afgewisseld met een wapperlijn, haakje f314\10.

Veel water staat er niet vooraan, Janet en ik hebben net een zandbank voor ons, dus het wordt net over de branding en dan zoeken waar de vis zit. M'n buurman links begint voort varend door er een mooie bot uit te slepen. Wat verder over de branding zo te zien, ook maar eens proberen daar en om 11:02 uur levert me dat een botje op. Mooi van de 0 af, dat vist toch altijd een stuk lekkerder.



Janet rechts van me vangt ook een botje en we gaan zo'n beetje gelijk op. Maar m'n buurman links haalt uit met een doublet botten van rond de 30 cm, ai dat tikt aan bij hem. 11:35 uur vang ik er ook weer eentje, op mijn haakse maatlat 17 cm, op de gebogen maatlat van brouwers 16 cm. Jammer!



12:04 uur vang ik m'n 3e visje, gelijk met Janet qua aantal alleen haar 3e vis is 30 cm, m'n buurman links haalt uit door te eindigen met 6 vissen.



14:00 uur is het weer afgelopen, met veel geploeter trek ik m'n karretje door het mulle zand en op de houten trap wordt ik nog geholpen door een horeca medewerker die toevallig het vuilnis naar boven brengt. Hulp vaardige gasten die Zeeuwen moet ik zeggen. Bedankt! Terug bij het verzamelpunt blijken we allemaal vis te hebben dus dat is alvast positief. Ed en Martin springen eruit met 5 vissen (een 4 in het vak) en respectievelijk 5 vissen (een 6 in het vak), Paul heeft er 4, ik heb er 3 en Gilles heeft er 1. Hierdoor eindigen we op een 9e plaats van de 29 korpsen en dat is best wel een mooi resultaat voor vandaag. Uiteindelijk stijgen we hierdoor in het algemeen klassement van de 25e naar de 17e plaats, een mooie stap voor uit.

De dag uitslag:




Het algemeen klassement na 2 wedstrijden:




Van Ed van Zanten krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten