zondag 23 maart 2014

Zeevisteam Westland: Selectie voor de voorselectie NK zaterdag 22-03-2014




Hallo vis vrienden,

Vandaag gaat het Zeevisteam Westland (bestaande uit: Captain Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Gilles Traas, Martin v.d. Drift, Paul van Boheemen, Teun Moor en Willem Louman een onderlinge strijd aan, met 7 man in het korps moeten er twee afvallen die niet in het korps kunnen mee vissen omdat het korps uit 5 man moet bestaan voor de voorselectie van het N.K. (Nederlandse Kampioenschappen). Teun Moor heeft al aangegeven individueel mee te vissen, maar z'n uitslag telt wel mee voor de selectie, dus moet er nog 1 man afvallen, deze selectie procedure bestaat uit 3 onderlinge wedstrijdjes. Vandaag van 08:30 uur tot 11:45 uur, dan wisselen van stek en een nieuwe wedstrijd van 12:00 uur tot 15:00 uur. En volgende week nog 1 wedstrijd van 09:00 tot 13:00 uur. Degene die de meeste vak punten haalt valt buiten het korps en doet individueel mee en mag eventueel meedoen bij een gelegenheidskorps voor de voorselectie.



Er staat een harde wzw-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 8 °C, regen. Hw HvH 06:05 uur (+125 cm), lw 11:19 uur (-75 cm), (± 200 cm).  Gelukkig worden we met "de platte kar" weggebracht door Leen richting s'Gravenzande. Leen bedankt! Voor de eerste wedstrijd heb ik steknummer 7 geloot voor de tweede nummer 4. Om 08:30 uur gaat de toeter en kunnen we beginnen. Ik start met de 4,5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm met een nylon tapse voorslag , diverse onderlijnen, lange wappers, korte wappers, afhouders etc, diverse haken en diverse soorten lood van rollood tot geankerd. Aas: zeepieren, slikken en zagers.

In de eerste draai vangt Gilles al een mooie bot en is daarmee gelijk van de 0 af. Paul volgt z'n voorbeeld en vangt ook een mooie bot. De ene na de ander vang vis behalve Martin en ik we staan erbij en kijken er naar. Paul loopt nog ff lekker uit door zes botten\botjes te vangen, Gilles blijft op één staan Jan vangt er twee, Teun drie en Ed twee.

De tweede sessie wil het bij mij ook niet erg vlotten, Martin weet ze nu wel te vinden en scoort een paar mooie botten. Op een gegeven moment liggen er zo'n twaalf verschillende onderlijnen op strand maar geen ervan levert me vis op. Ik wordt er aardig saggerijnig van, het is niet echt leuk als iedereen vis vangt en jij niet en waar het nou aan ligt is me een raadsel. Uiteindelijk weet ik om 14:36 uur een klein botje bij Ed voor "de deur" ;-) weg te trekken 12 cm, en ik ben er blij mee.



Gilles vangt er  één, Paul vangt er één, Teun vangt er nul, Jan vangt er nul, Ed vangt er vier en Martin vangt er drie. Met 12 vakpunten heb ik het erg slecht gedaan en sta ik op de laatste plaats, daarboven Jan met 10 vakpunten en dan Gilles, Teun en Martin met 9 vakpunten, het gaat nog een spannende laatste wedstrijd worden.
De uitslag:




Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Hoi Willem
    Gaat nog spannend worden zondag !! We gaan ons best doen .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anoniem,

    Niet te he, want ik moet er nog een paar inhalen ;-).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem heeft tot nu toe 10 punten !!

    BeantwoordenVerwijderen