zondag 6 oktober 2019

Zeevisteam Westland: 3e NFB wedstrijd Maasvlakte 2 zaterdag 05 Oktober 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 3e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingwatersportverenigingen) wedstrijd samen met het Zeevisteam Westland bestaande uit Captain Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Arnold Talmon en Willem Louman, helaas is Han van der Lek geblesseerd en doet niet mee vandaag, Han beterschap. Jan Groenewegen doet individueel mee. Er staat een ozo-wind van 3 bft, temperatuur 13 °C, droog, hw HvH 08:05 uur (+107 cm), lw 13:24 uur (-43 cm), (± 150 cm).

Op de verzamelplaats van "De Slufter" krijg ik steknummer B13 toebedeeld, en mag het proberen een stuk voorbij slag 5. Ruud Roskam, een oude bekende staat rechts van, leuk om ff bij te kletsen. Ik start met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, flexi metalen afhouders, haak f31\8 ~ wapperlijn, met drijvertjes haak f314\10, gevuld met een zeepier, steekzager of een combinatie hiervan, bollood 145 gram ~ peerlood 170 gram. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik probeer het vooraan, al vrij snel krijg ik een aanbeet maar bij het binnen draaien zit er niets aan. Als ik de Tubertini feeder inschakel valt m'n lijn slap, een vis die naar het strand zwemt of de buurman die m'n lijn gedeeltelijk meeneemt?

Hier en daar worden er zeebaarsjes gevangen, totdat Ruud rechts van me een leuk zeebaarsje vangt, wat later doet hij dat nogmaals. Hij geeft me een tip (nogmaals bedankt Ruud), en ik haal een andere onderlijn uit de map. 10:49 uur appt Arnold dat hij een baarsje heeft. De Tubertini feeder maakt weer plaats voor de K2 en ik besluit wat verder weg te vissen. 10:51 uur zie ik wat gerammel op de top en draai ik een zeebaarsje van 30 cm het strand op, altijd lekker als je van de 0 af bent. 11:22 uur komt er een tweede bij.


11:29 uur weer een melding van Arnold dat hij er twee zeebaarsjes bij gevangen heeft. 12:14 uur een melding van Ed met de vangst van een botje van 19 cm. En Arnold vangt z'n vierde zeebaarsje. Het "apenhaar" begint toe te nemen, het water zakt en de vis zit wat verder weg. 12:27 uur komt er weer een zeebaarsje bij van 40 cm, lekker dat zijn centimeters. 12:39 uur zeebaarsje nummer vier.


Om 13:00 uur is het weer afgelopen, en als Zeevisteam Westland hebben we het niet zo goed gedaan, uieindelijk worden we 20e van de 28 korpsen.

Ed van Zanten vak A: 1 vis (19 cm)(25e), Willem Louman vak B: 4 vissen (138 cm)(11e), Paul van Boheemen vak C: 0 vissen(28e),  Arnold Talmon  vak D: 4 vissen (116 cm)(9e).

De voorlopige uitslag is te vinden op: uitslag 3e NFB 2e Maasvlakte.

P.s. voor degene die het leuk vinden om me te volgen in de fotografie kunnen een kijkje nemen op mijn Instagram account: #willem louman

Vis greetz,

Willem






0 reacties:

Een reactie posten