zondag 16 september 2018

Zeevisteam Westland: 3e Nationale Korpscompetitie wedstrijd strand Maasvlakte 2 zaterdag 15 September 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het "Zeevisteam Westland" bestaande uit Captain Jan Groenewegen (reserve) net als Teun Moor (reserve), Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Han van der Lek, Arnold Talmon en Willem Louman de 3e NKC (Nationale Korpscompetitie wedstrijd op het strand van de Maasvlakte 2. Op de verzamelplaats "de Stormvogel" krijgen we steknummer 1 toebedeeld en ik mag het proberen in E-vak, slag 6 en 50 meter naar rechts. Ideaal zou je zeggen, totdat er een horde surfers het ook een mooie plek vonden, gelukkig  wisten de meeste via social media dat er een grote viswedstrijd gehouden zou worden en zonder problemen vertrokken ze weer, totdat een volgende groep het nodig vond om ook met een plank over de golven te varen. Man wat heb ik lopen schreeuwen als ze in de buurt van m'n lijn kwamen, Oost-Indisch doof  waren ze ook nog, gelukkig had ik de laatste 2 uur van de wedstrijd genoeg ruimte. Alleen er zat geen vis :-(.

Met een westen wind en een mooie golf slag, verwacht ik een mooie vis sessie op het strand met droog en zonnig weer een heerlijke visdag.
Na het start signaal om 10:00 uur werp ik in met de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 10\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een zeepier, kweekzager, steekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 100 ~ 140 gram. Gelijk als ik ingeworpen heb zie ik tikken op de top, het zal toch niet, m'n lijn valt slap en blijft slap.

Draaien dan maar, binnen is tenslotte binnen voorzichtig draaiend en m'n lijn strak houdend komt er gespetter uit de golven en ja hoor een zeebaarsje van 24 cm ligt op het strand en dat binnen de minuut. Mooi, je kunt hem maar beter op je kaart hebben bijgeschreven.


De volgende dan maar. Maar wat ik ook probeer er wil niets meer bijten, ik verwissel nog diverse onderlijnen en metalen afhouders met plastic afhouders maar niets wil werken. Als snel blijkt er over hele vak weinig gevangen te worden. Alleen in het begin worden er wat vissen gevangen en daarna is het bekende "sprokkelen" geblazen van toepassing.

Ik wissel nog met de K2 hengelstok waar nylon op zit met het idee dat het wat rustiger in het water ligt maar ook dat werkt niet.

Gelukkig doet Ed van Zanten het goed en vangt regelmatig een zeebaarsje of een botje, uiteindelijk komt Arnold er ook nog bij met een bot van 33 cm en de laatste draai pakt hij ook nog een bot van 20 cm. En dat hebben we even nodig.

Arnold Talmon vak A, 2 vissen (53 cm) 13e vakplaats, Ed van Zanten 5 vissen (82 cm) 7e vakplaats, Paul van Boheemen  vak C, 0 vissen 30e vakplaats, Han van der Lek vak D, 0 vissen 30e vakplaats, Willem Louman vak E, 1 vis (24 cm) 23e vakplaats. 


Uiteindelijk worden we deze wedstrijd 23e van de 35 korpsen. Maar in het algemeen klassement stijgen we maar 1 plaats van de 33e naar de 32e. De weg naar roem is lang, zeer lang.

Tot de volgende!

Vis greetz,

Willem









0 reacties:

Een reactie posten