maandag 23 oktober 2017

Zeevisteam Westland: 4e Penn Korpscompetitie wedstrijd strand Noordwijk zaterdag 21 Oktober 2017




Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het "Zeevisteam Westland" de 4e PKC (Penn Korps Competitiewedstrijd) op het strand van Noordwijk, in de volgende samenstelling: Captain Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Teun Moor en Willem Louman, Han van der Lek en Arnold Talmon staan reserve. Er staat een zw-wind van 5 bft met stoten van 7 bft, temperatuur 17 °C met af en toe een flauw zonnetje, lw Noordwijk 12:57 uur (-52 cm), hw  17:16 (+125 cm), (± 177 cm). Op de verzamel plek van de Sportvisser krijg ik steknummer E30 toegeschoven  en met veel moeite kan ik plaatsnemen op de "platte kar", ze zijn net iets te hoog en na m'n dubbele hernia is de rug ook niet meer zo soepel. Maar goed met een beetje hulp lukt het dan toch en al snel staan we op de stek.

Om 10:00 uur mogen we beginnen en start ik met de 4,5 meter NBS Tornado, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, flexi metalen afhouders, afgewisseld met wapperlijnen, haakje f31\8, aas: zeepieren, zagers, slikken en diepvries tappen, tommy lood 150 gram, later met meer wind en stroming geankerd 230 gram. Na zo'n 5 minuten zie ik al een tik op de top, ik laat hem even liggen en draai om 10:10 uur binnen met een grote bot van 33 cm eraan, je kunt slechter beginnen. Daarna nogmaals een doorbuiger op de top, maar er komt dit keer niets het strand op. 10:59 uur nogmaals een bot.


En overal komt wel vis te voorschijn, links van me staat Cees Steyl van "de Zeenaald" een ouwe "rot" in het vak zoals ze dat plegen te noemen. Cees weet ze goed te vinden en draait er regelmatig vis uit.
11:13 uur een bot, rechts van me staat Peter Otten van het Grauvell team die ook al een paar vissen op me voor staat, gelukkig vang ik er om 11:27 uur weer eentje bij en begin op hem in te lopen.


11:37 uur een bot, met steeds een stukje binnen draaien en een paar minuten te wachten vang ik om 11:49 uur bot nummer zes, echt vast zit ie niet hij heeft zich tijdens het slepen vast gezogen aan het aas en eenmaal op het strand valt ie eraf, gelukkig dat het op het strand is.


Over de branding vang ik nog een klein tarbotje tenminste dat dacht ik, maar volgens de controleurs gaat het hier om een griet, ook goed het aantal centimeters worden in ieder geval weer iets meer. 13:22 uur pak ik er nog een mooie bot bij, zwaar geankerd met 200 gram wat even later 230 gram wordt en nog loopt het weg door de toenemende wind.


Helaas zit er bij de laatste draai niets meer aan en eindig ik met 8 vissen deze wedstrijd.


De andere hebben ook vis dus het is even afwachten wat het gaat worden. Uiteindelijk hebben we het als korps niet zo goed gedaan en zakken weer 5 plaatsen van de 15e naar de 20e plaats in het algemeen klassement.
Teun Moor in vak A 3 vissen (58 cm) een 28e plaats in het vak, Ed van Zanten vak B, 9 vissen (190 cm) een 14e plaats, Paul van Boheemen vak C, 6 vissen (151 cm) een 20e plaats, Jan Groenewegen vak D, 3 vissen (89 cm) een 29e plaats en Willem Louman vak E, 8 vissen (207 cm) een 12e plaats.

Het was weer leuk om "de strijd " aan te gaan, soms wil het gewoon niet lukken, een volgende keer proberen we het gewoon weer.
Van John de Vries, Jan Groenewegen, Ed van Zanten en Paul van Boheemen krijg ik nog het resterende aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem




0 reacties:

Een reactie posten