maandag 9 mei 2016

Zeevisteam Westland: Westland Bokaal zaterdag 07 mei 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het Zeevisteam Westland, bestaande uit: Ed van Zanten, Jan Groenewegen, Paul van Boheemen, Han van der Lek, en Willem Louman "de Westlandbokaal 2016 " In "de Viskeet" krijg ik steknummer B25 toebedeeld, een stuk links van de strandslag en we worden weer keurig met "de platte" kar weg gebracht. Er staat een zo-wind van 3 bft, temperatuur 19 °C, zonnig, Lw HvH 08:40 uur (-82 cm), hw 15:58 uur (+139 cm), (± 221 cm). Met 117 vissers weer eens een leuk aantal voor deze wedstrijd, maar ja wie wil er geen € 500 winnen?


Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes ~ flexi metalen afhouders, haakje f31\12 ~ f314\10 ~ f31\8 ~ ls5013f\6, plat lood  80 gram ~  piramide lood 120 gram ~160 ~ 175 gram tommy lood. Het water vooraan is erg bruin, afgestorven algenresten? toch weet m'n buurman links Derk Bremmer er vooraan een botje van 13 cm uit te halen, maar wat ik ook probeer mij lukt het niet.

De vangsten zijn over het algemeen erg slecht, je mag al blij zij als je er 1 vis uit weet te "toveren". De 4,5 meter Tronix pro maar eens proberen voor wat meer afstand, maar ook dat bied geen soelaas. Kevin Selders links van me heeft ook nog niets, inmiddels heeft Derk een aan de haak geprikt speldaas visje gescoord van 3 cm wat weer een 1 punter is en dus 1 cm erbij gescoord heeft op de kaart.

Om 14:00 uur is het weer afgelopen en net voordat tijdstip zeg ik tegen Kevin, misschien in de laatste magische draai. Bij het sein binnen draaien hoor ik van rechts een kreet, Willlllum vis! En ja hoor Kevin scoort een zeebaarsje van 33 cm, leuk voor hem.







Bij mij zit er jammer genoeg niets meer aan. Terug in "de Viskeet" heeft Ed van Zanten  in het A vak 2 vissen gescoord totaal 33 cm en wordt 10e in het vak. Han van der Lek had ook een magische laatste draai in het E-vak en scoort een zeebaarsje van 31 cm wat een 4 in het vak oplevert. De rest vist een dikke vette 0. Hierdoor eindigen we op een 11e plaats van de 17 korpsen. Jammer maar helaas.

Omdat ik van Kevin Selders, Marcel Adriaans, John de Vries, Jan Groenewegen, Ed van Zanten en het resterende aas heb gekregen en nog een onbekend aantal vissers die het aas bij m'n auto hebben gedeponeerd wil ik het zo snel mogelijk in de koelkast hebben. Dus na even te hebben bijgepraat en wat gedronken te hebben verlaat ik "de Viskeet". Overigens iedereen nogmaals bedankt voor het resterende aas.

Rene Bredeveld wordt 1e met 6 vissen (158 cm) en verdient de €500, kan die weer een nieuwe stok met molen en standaard kopen, ditmaal met een anker erbij anders verdwijnt het hele zooitje weer de zee in :-). Andre Barends 2e met 9 vissen (113 cm), 3e een dame, Milla Wijnhorst 6 vissen (84 cm), 4e Youri Buskens 3 vissen (80 cm), 5e Louis van Bommel 3 vissen (56 cm). Dame en mannen gefeliciteerd!


Bij de korpsen wordt Team Schouwen 1e overall, Rik Hengelsport 2e en van der Niet Hengelsport 3e. Korpsen gefeliciteerd!




Vis greetz,

Willem


0 reacties:

Een reactie posten