zondag 17 mei 2015

Zeevisteam Westland: 2e Penn Korpscompetitie wedstrijd strand Wijk aan Zee zaterdag 16 mei 2015




Hallo vis vrienden,

Vandaag is de 2e Penn Korps Competitie (PKC) aan de beurt met het korps "Zeevisteam Westland" bestaande uit Ed van Zanten, Gilles Traas, Paul van Boheemen, Teun Moor en Willem Louman. We verzamelen in "het Strandhuis" waar we de steknummers 20 na trekking krijgen toegewezen, zelf sta ik in het E-vak, wat vanaf de laatste parkeerplaats nog een behoorlijk stuk lopen is, zeker als je extra lood hebt meegenomen om met alle omstandigheden uit de voeten te kunnen. Er staat een w-wind van 4 bft, draaiend naar nw 5 bft, vanaf het begin lange tijd miezer regen. Lw IJmuiden 10:34 uur (-86 cm), hw 15:09 uur (+109 cm), (± 195 cm).

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Grauvel Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\zager\slik\tap of een combinatie hiervan, piramide lood 180 gram, het laatste half uur als de stroming toeneemt 170 gram geankerd.

Ik start voortvarend, in de eerste draai vanaf zo'n 30 meter, nadat ik een aantal mooie doorbuigers heb gehad scoor ik om 10:15 uur een mooie bot, altijd lekker om gelijk van de 0 af te zijn. De volgende draai is het niets en inmiddels wordt er over de hele linie rechts van me flink gevangen. Wat verder weg levert me om 10:59 uur een tweede bot op.



En dan is het zoeken, de een vangt ze 10 meter uit de kant de ander weer ver weg voor de bank of in de branding. In de branding krijg ik een mooie aanbeet die maar blijft "stuiteren" wat me om 11:25 uur een zeebaarsje oplevert. 11:44 uur komt er weer een bot bij.



12:02 uur komt er een doublet van bot en botje van tegen de bank aan het strand op, erg moeilijk om te bepalen waar je het beste aan doet, zo vangt m'n buurman rechts vooraan bot en ver weg bot. Ik vang ze ook wel, maar niet de hoeveelheid die rechts van me gevangen wordt. 12:42 uur komt er uit het midden van de zwin nog een botje.



13:14 uur nog een botje.



Het water komt opzetten en we moeten van de bank af naar achteren, de lijnen beginnen sterk naar rechts weg te lopen en ik schakel over op geankerd vissen met 170 gram. Er wil niets meer bijkomen en om 14:00 uur eindig ik met 8 vissen, te weinig voor een goede score en eindig met een 16e plaats in het vak. Ed wordt 11e in vak A, Gilles 18e in vak B, Teun 24e in vak C en Paul 20e in vak D. Gezamenlijk als korps eindigen we op de 21e plaats een niet al te beste score.

De Uitslag op: http://www.korpsvissen.nl/

Volgende keer hopelijk beter.

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten