maandag 5 mei 2014

Zeevisteam Westland: 27e Avicentra Westland Trofee zaterdag 03 mei 2014




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 27e Avicentra Westland Trofee samen het het Zeevisteam Westland korps, dit keer bestaande uit Jan Groenewegen, Martin vd Drift, Teun Moor, Gilles Traas en Willem Louman. Er staat een nno-wind van 3 bft, draaiend naar noord, temperatuur 11 °C, Hw Hoek v Holland 06:05 uur (+128 cm), lw 14:36 uur (-67 cm), (± 195 cm), zonnig. Er zijn zo'n 117 inschrijvingen en ik mag het proberen in vak A 10, bij s'Gravenzande met rechts van me Alexander Krijnsen, en links van me Cor vd Linden. Frank Dekker en Herbert vd Vlugt staan ook in de buurt.

Ik start met de 4,60 meter NBS stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier, zager of slik, piramide lood 180 gram. Al gauw blijkt er een ontiegelijke stroming te staan en moet ik ankeren met 170 ~ 190 gram. Om me heen wordt er al snel vis binnen gehaald en voordat ik het weet loop ik al gemiddeld zo'n 4 vissen achter. Met wat verder werpen komen toch de meeste vissen het strand op en ik moet alles geven om bij de bank in de buurt te komen. 10:40 uur ben ik van de 0 af en dat is mooi. 12:00 uur volgt er een tweede botje.



12:55 uur een mooie draai van een triplet botjes, 13:51 uur nog een botje.



En om 14:00 uur is het weer afgelopen, met 6 vissen een slecht resultaat in m'n vak. En terug in de "viskeet" blijken we er als korps dit keer niet veel van "gebakken" te hebben. Teun heeft 7 vissen, Jan 3, Martin 2 en Gilles 0.

Individueel: 1e Edwin Jongenelen 24 vissen (355 cm), 2e Frank Dekker 19 vissen (321 cm), 3e Jiff Cuijpers 8 visssen (155 cm), 4e Jan Hennekamp 6 vissen (142 cm) en 5e Bert Heukels 9 vissen (130 cm).

Korpsen: 1e Eagle Zeevisteam, 2e Zeevisteam Zuidwest en 3e Cordes Travel.

Iedereen weer van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat!





Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten