maandag 17 maart 2014

Zeevisteam Westland: 1e Penn Korpscompetitie wedstrijd strand Noordwijk zaterdag 15 maart 2014




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e Penn Korpscompetitie wedstrijd (PKC) op het strand van Noordwijk, samen met het Zeevisteam Westland, bestaande uit (captain) Jan Groenewegen (dit keer reserve), Ed van Zanten, Gilles Traas, Martin vd Drift, Paul van Boheemen en Willem Louman. In gebouw "de Sportvisser" kan ik net als vorig jaar weer 3 parkeerkaarten halen voor 1,50 euro, goed geregeld. Na loting blijk ik in vak D te staan op nummer 25. Er staat een nw wind van 5 bft, temperatuur 9 °C, lw meetpost Noordwijk 10:45 uur (-84 cm), hw 14:55 (+104 cm),  (± 188 cm). En we worden weer keurig met "de platte" kar weg gebracht.

Links van me staat Jan Stam van het Spro Zeevisteam en rechts van me Kristiaan Minderhout van HSV Westkapelle 1. Om 10:00 uur mogen we beginnen, de "geruchten" over het voorvissen waren dat er goed vis gevangen zou worden aantallen van 14, 15 stuks per persoon zou tot de mogelijkheid behoren. Dat het op deze dag weer helemaal anders was zou spoedig blijken.

Ik start met de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn diverse wapperlijntjes en flexi metalen afhouders, haak grootte variërend van f314\10 tot f314\ 8. Diverse soorten aas, pieren, zagers, zagers van 1 week oud, slikken, witjes, kleine tappen, grote tappen. piramide lood 160 gram, tommy lood 180 ~ 200 gram, geankerd 150 ~170 gram. Voor me heb ik een redelijk diepe swin en ik besluit het eerst daar maar eens te proberen, tegen de bank aan maar dat levert me niets op.  Rechts van me weet Kristiaan Minderhout toch regelmatig een visje eruit te peuteren, waaronder zelfs een zeebaarsje.

Maar wat ik ook doe bij mij lukt het niet, de tijd verstrijkt en regelmatig zit er vuil op de lijn en restanten van mesheften. Eerst zie het niet, maar dan zegt Jan Stam hij staat in een mui te vissen en inderdaad. Kristiaan gooit z'n piramidelood op de bank, slaat de beugel dicht en trekt het dan een paar meter van de bank af en dan drift het lood met aas de mui in waar het dieper is en vangt zo regelmatig een vis. Ik probeer het nog met 170 gram geankerd lood, zover mogelijk naar rechts om toch maar in de buurt van die mui te komen. Maar de stroming staat naar links dus m'n sneuen wapperen onder water te ver van de mui af. Ik heb nog de hoop dat er een vis uit de mui schiet om wat van mijn aas te poefen maar helaas ze blijven lekker in die mui zitten en weigeren er uit te komen. Nu kan ik wel over de lijn van Kristaan gaan gooien en dan zo ook langzaam m'n aas de mui in laten driften, maar dat zou onsportief zijn.

In de een na laatste draai vangt Jan links van me nog een mooie bot en in de laatste draai zie ik warempel een mooie bot naar mij toe komen. Jammer genoeg blijkt het de lijn van Kristiaan te zijn die met z'n lood door de mui heen is "gedrift". Pech en ik blijf op de 0 staan.

Terug in het clubgebouw blijken we het als Zeevisteam Westland slecht gedaan te hebben. Alleen Martin vd Drift heeft 4 vissen gescoord, waaronder een mooie gul van 44 cm. En hiermee eindigen we de eerste wedstrijd op een 25 e plaats van de 29 korpsen. Volgende keer hopelijk beter.

De uitslag:



Van Ed van Zanten  en  Danny Lemmens krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    Dat waren barre tijden Willem.... Balen, maar je doet er verder weinig aan. Een slecht begin wat ook niet zo een twee drie weer goed te maken is. Maar er kan nog van alles gebeuren. We blijven allemaal gewoon positief. Het is hobby en je hoeft er je brood niet mee te verdienen.. ;-) Mooi verslag weer!

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Leo,

    Ja de vangsten vielen vies tegen. Volgende keer proberen we het gewoon weer opnieuw. Ja, anders kon ik nu naar de voedselbank ;-). Bedankt!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen