maandag 7 oktober 2013

Zeevisteam Westland: Weekje Engeland omgeving Portland-Weymouth van 25-09 t/m 02-10-2013

Hallo vis vrienden,

Woensdag, 25-09-2013 (dag 1).

Eindelijk is het zover, ik kan weer vissen. Het is nog heel even spannend geweest of ik het zou redden om deze vakantie mee te maken met m'n dubbele hernia. Maar dankzij de intensieve fysiotherapie van Corpus Activum gevestigd in Zoetermeer, mag ik van de bedrijfarts lekker een week op vakantie om te vissen. Samen met Jan Groenewegen en Ed van Zanten die me stipt om 05:30 uur komen ophalen. Ed is onze chauffeur deze week, klasse Ed, bedankt! En natuurlijk sta ik al klaar bij de voordeur.

Spullen erin en vertrekken maar, rond 09:30 uur staan we in Calais (Frankrijk) te wachten om plaats te nemen in de trein om na een reis van 35 minuten onder het kanaal weer te voorschijn te komen in het plaatsje Folkstone (Engeland). Waar we als eerste een eetgelegenheid opzoeken om een bak koffie en een muffin te nuttigen.

Van hieruit rijden we in één stuk door naar het huisje in Portland waar we om 15:10 uur arriveren, aangezien Engeland een andere tijdzone heeft moeten we onze horloge's 1 uur terug zetten, zodat we er eigenlijk om 14:10 uur (Engelse tijd) dus zijn.

Het huisje op Clementslane 12, Portland is van alle gemakken voorzien, ieder heeft een eigen slaapkamer. Er zij twee douchekamers met toilet, een vaatwasmachine, koelkast, ruime vriezer, magnetron, gasfornuis met oven, 3 flatscreen tv's met zo'n 200 zenders en achter nog een apart koel schuurtje waar het aas uitgezocht kan worden en opgeslagen. We hebben zo'n 6 ons slikken en 2 kilo zagers en wat mesheften meegenomen. Een prima keuze van Jan Groenewegen, die het allemaal mooi geregeld heeft.

Nadat we de boel hebben uitgeladen en alles op de kamers hebben gebracht gaan we boodschappen doen en vinden we dankzij een map die in de kamer ligt waar alle bijzonderheden van de omgeving zijn vermeld een grote Tesco supermarkt. Met een volle kar eerste levensbehoeften, brood, levensmiddelen, alcholische dranken en snacks kunnen we er voorlopig tegen aan.

Hierna gaan we een kijkje nemen op Chesil beach, Chesil Cove is zo'n 10 minuten van ons verwijderd. Het is een kiezel strand, dus eerst berg op en daarna berg af, wel vermoeiend maar gelukkig goed te doen.

Omdat we wel wat lusten besluiten we naar de plaatselijke pub te gaan die vlakbij is, The Cove House Inn. Bij de Engelsen is het eten in de Pub een sociaal gebeuren, een goed gesprek met een maaltijd en een pint erbij.

Ik besluit een pie te nemen een soort ovenschotel van zalm met bovenop aardappelschijfjes met kaas erop, lekker met een foster pint (lager=helder bier) erbij. Voor zo'n 10 pound heb je een complete maaltijd. Met een voldaan gevoel gaan we terug naar ons tijdelijk huisje.
We knopen alvast wat lijnen, kijken nog wat tv en drinken en knabbelen nog wat. Waarna we onder de wol kruipen. Goede matrassen trouwens daar, erg lekker geslapen. Of zou het toch door de baco's komen ;-).

Donderdag, 26-09-2013 (dag 2).

Rond 07:30 uur staan we op, ff lekker douchen en daarna ontbijten. Broodjes klaar maken om mee te nemen zodat we tijdens het vissen ook nog wat te eten hebben met wat blikjes cola. Jan en Ed verdelen het aas.

Op de Barrack Road pakken we na deze een stuk ingereden te zijn de eerste parkeerplaats links, zodat we met onze spullen dicht bij de trap naar beneden kunnen richting de stone pier van Weymouth.
Wat wel leuk is dat we deze week gesponserd worden door Avicentra in Monster. Degene die de grootste vis vangt krijgt een waardebon van € 17,50 en degene die de meest verschillende soorten vis vangt krijgt ook een bon van dezelfde waarde. Hierbij onze dank voor de sponsering van Avicentra in Monster.

Rond 10:00 uur komen aan op de stone pier van Weymouth er zitten er al een paar te vissen maar er is nog plek zat. We hebben oosten wind (deze hele week trouwens), temperatuur 19 °C, het klimaat is daar een stuk zachter wat ik niet verwacht had, omdat je een stuk zuidelijker zit zie je in de tuinen ook verschillende soorten palmbomen staan. Wel staat er regelmatig een zeemist rond de kliffen van Portland en Weymouth. Hw Chesil beach 11:23 uur (3.40) , lw 16:54 uur (1:50).

M'n eerste visje op Engelse bodem vang ik om 10:07 uur, een lipvis (wrasse), erg mooi van kleur. Gevolgd om 10:30 uur door een doublet pitvissen.

Om 10:40 uur een lipvis en 3 minuten later nog één.

10:46 uur een doublet lipvissen en om 10:55 uur nog een doublet lipvissen.

Ed vangt als eerste een ander soort het blijkt een zeebrasem (black bream) te zijn.

Om 11:00 uur volgt er een wijtingkje en om 11:04 uur gelijk na het inwerpen wordt het aas door een vis gepakt met voelbaare stootjes draai ik binnen en heb gelijk door dat het een ander soort vis is. En dat klopt, ook ik vang een zeebrasem (black bream).

11:17 uur een pitvis, 11:22 uur een doublet lipvissen.

11:26 uur een lipvis, 11:29 uur een lipvis.

11:37 uur een triplet van pollakje, wijtinkje en lipvis. Het wijtingkje heeft alleen een vreemde kleur. Het zou naar mijn idee ook nog een hybride kunnen zijn een kruising tussen een wijting en een pollak. 12:03 uur een pitvis.

12:45 uur een pollakje, 12:53 uur nog een pollakje.

12:54 uur een pitvis, 13:00 uur een pollakje.

Een aantal locals staan te gepen en Ed kent dat kunstje ook, even later vangt hij een mooie geep (garfish).

13:36 uur een triplet van 3 wijtingkjes, 13:38 een pollakje.

13:51 uur een pollakje, 14:03 uur een wijtingkje.

En Jan scoort een lipvis.

14:29 uur een wijtingkje en bij het opruimen om 14:30 uur nog een doublet van steenbolk met een wijtingkje.

Aangekomen bij de auto wacht ons nog een verassing, we hebben een fine (boete) op de auto geplakt gekregen. Op het bord van de automaat staat een keuze om voor 4 uur te betalen en daarna voor 12 uur. Wij hebben voor 5 uur betaald, maar kennelijk wordt dat niet geaccepteerd. Jammer, mochten er problemen van komen besluiten we de boeten met ons drieen te betalen. We hebben 4,5 uur gevist, Ed gaat aan de leiding met 8 verschillende soorten vis, hij heeft als extra soort een geep en een scholletje weten te vangen. Ik eindig op 6 soorten en Jan op 5, Jan mist nog een pitvis in z'n rijtje. Tevens gaat Ed ook aan de leiding met de grootste vis een geep.

Bij de Tesco halen we wat pizza's die we in het huisje klaar maken, en na het eten lopen we vanaf het huisje naar Chesil Cove.

De verwachtingen zijn hoog gespannen. Jan vangt een makreel.

De vis zit er niet echt dik, toch krijg ik een mooie doorbuiger om 18:53 uur op de 30\100 mm nylonlijn en ik draai een dikke lipvis van 32 wedstrijdcentimeters het kiezelstrand op.

Jan krijgt een gigantische aanbeet, z'n stok staat helemaal krom bij het binnendraaien. Net voor de kant schiet het los en het enige wat aan de haak hangt is een steenbolk met aan beide zijden een stuk uit z'n kop. Zou het een haai geweest zijn? Een local helpt ons uit de droom, het blijkt om een squid te gaan een inktvis soort die deze tijd actief wordt. Hij grijpt een vis bij de kop en zuigt het beest leeg.

Alleen Ed zit regelmatig vast en verliest hier 4 lijnen, je moet het net treffen waar je staat daar. In het donker komen er nog een paar duikers die met een sterke lamp en een harpoengeweer ook gaan vissen maar dan op een andere manier.

20:33 uur volgt er nog een steenbolkje. Teminste dat dacht ik in eerste instantie, later blijkt dat het toch een ander soort is de zogenaamde dwergbolk, deze zijn een stuk slanker, kleiner dan 20 cm en hebben bijna geen zwarte stip bij de kieuwvin.

Na 3,5 uur vissen houden we er mee op, het valt een beetje tegen qwa vangst. Ed 2 steenbolken, Jan 2 makrelen met het verenpaternoster, 1 lipvis en 1 steenbolk. Niet echt veel voor 3,5 uur vissen. Terug in het huisje nemen we d'r nog eentje en besluiten om alle lipvissen als 1 soort te rekenen omdat het erg moeilijk wordt om deze te determineren.

Vrijdag 27-09-2013 (dag 3).

Rond 07:30 uur staan we weer op om te ontbijten, brood inpakken met folie. En hierna gaan we onze kist opruimen en wat lijntjes knopen. Vandaag staat Chesil Beach Fleet op het programma. Gisteravond zagen we vanuit Chesil Cove een hoop lichtjes van vissers daar aan het strand, dus waarschijnlijk een betere stek. Het ligt een paar kilometer verder naar rechts.

10:46 uur krijg ik een mooie doorbuiger op de 5 meter stok met 30\100 mm en verbaasd draai ik een makreel naar boven aan een zagertje. Ongeloofelijk wat zijn die nog sterk.

Jan gaat eerst eens lekker geepen en al gauw heeft ie zo'n lange snavel.

12:34 uur heb ik een mooie vis eraan, een zeebrasem (black bream) van 33 wedstrijdcentimeters.

13:39 uur en ook Jan scoort een mooie zeebrasem (black bream).

14:25 uur vang ik de eerste geep van me leven, omdat ik niet het juiste materiaal bij me had ging het wat moeizaamer. Door het te dikke draad kwam er steeds een lus in en kon ik geen contact maken met de vis die in het stukje makreel zat te bijten. Volgende keer ook een spoeltje met dun draad meenemen. Uiteindelijk kreeg ik er toch 1 te pakken, 55 cm.

14:57 uur komt Ed aandraven met ook een mooie zeebrasem (black bream).

In een tijdsbestek van 7 uur vissen vang ik 1 makreel, en 1 geep en 1 zeebrasem. Jan 5 gepen en 1 zeebrasem, Ed 1 zeebrasem en 3 gepen, waarvan 1 in de laatste draai die 60 cm is en hierdoor leidt Ed het klassement voor de grootste vis. Nog niet wild dus.

Omdat op de zeebrasem van Ed geen zwarte strepen zitten en meer zilverachtig is, wil hij hem claimen als een zeekarper. We bekijken het boek Zeevissen van Noord - en West Europa en ik moet Ed gelijk geven dat de gebogen lijn op de vis dezelfde is als bij een zeekarper, alleen de blauwe gloed op het bovenste gedeelte mis ik.

Jan geloof het niet zo en zegt voor hetzelfde geld is het een mannetje of een vrouwtje en ontbreken de strepen daarom. We zullen het navragen in de plaatselijke hengelsportwinkel. En voorlopig wordt de vis in Ed's voordeel bijgeschreven als een zeekarper.

We eten en drinken weer wat. Even tv kijken met wat alcholische versnaperingen erbij en dan naar bed.

Zaterdag 28-09-2013 (dag 4).

's ochtends vroeg er weer uit en Jan staat in de keuken om ons te voorzien van een zacht gebakken eitje, waar het struif uitloopt als je erin snijdt. Dat kan ie wel die Jan en zonder dat de dooier stuk gaat, een kunst op zich. Vooral  de mayo uit Nederland vindt ie erg belangrijk, omdat de Engelse mayo wat zuurig is. Groot gelijk Jan! ;-).

Na het ontbijt gaan we de viskist weer opruimen en lijnen knopen, met nog een extra bak koffie erbij. Tegen de middag vertrekken we weer naar de stenen pier van Weymouth.

12:08 uur een steenbolk, 12:26 uur een pitvis.

En dit keer zit er toch een stuk minder vis rond de pier. 12:56 uur een steenbolk en omdat het niet wild is met aanbeten probeer ik het aan de andere kant is waar de zee wat ruwer is, wel kom ik daar regelmatig vast te zitten maar als ik langzaam de spanning op de hengel opvoer schiet ie toch weer los. En zo scoor ik om 13:08 uur een vreemd visje wat niemand kent. Het enige wat me te binnen schiet is het woord slakdolf dus voorlopig houden we het daar maar op. Later blijkt als we het nakijken in het boek, dat het om de gehoorende slijmvis gaat. Wel lekker want Jan en Ed krijgen er geen te pakken zodat ik scoor ;-).

13:10 uur een lipvis en 13:24 uur komt Ed aanzetten met een erg mooie schol (plaice) van 38 wedstrijdcentimeters.

13:25 uur een lipvis, 13:27 uur een doublet van steenbolk met een wijtingkje.

13:40 uur een lipvis, 13:48 uur een steenbolk.

14:00 uur een steenbolk, 14:07 uur een doublet van een gehoorende slijmvis samen met een grondel en dat is mooi weer een ander soort erbij.

14:18 uur doublet van een lipvis met een steen bolk. En om 14:30 uur een doublet gehoorende slijmvissen.

En Ed neemt nog even een actie foto van me.

15:16 uur een steenbolk, 15:44 uur een lipvis.

15:51 uur een steenbolk, 15:57 uur een lipvis.

En ook hier zitten krabbetjes.

Na deze sessie van 5 uur heeft Jan 8 soorten vis, Ed 9 en ik 10 ;-). Ed staat nog altijd op kop met de grootste vis een geep (garfish) van 60 cm. Voor het avondeten nemen we fish and chips dat moet je natuurlijk geproefd hebben als je in Engeland op vakantie bent. De fish is alleen een beetje flauw. Als extra krijg ik een cup witte bonen in tomatensaus erbij, die vond ik persoonlijk wel lekker qwa smaak.

Na het avondeten is het weer tafel opruimen en in de vaatwasmachine zetten, tv kijken, snacks en drank en weer naar bed.

Zondag 29-09-2013 (dag 5).

Vandaag doen we rustig aan, we blijven iets langer in ons bed liggen, ontbijten, ruimen onze viskist weer op en gaan een site seeing tour doen in Weymouth. Om in de avond te vertrekken naar Abbotsbury, waar Jan en Ed 4 jaar geleden, goed gevangen hebben. Het logeer adres 4 jaar geleden.

Met uitzicht op de boulevard.

Vanaf een afstandje, als je goed kijkt zie je het appartement waar Jan en Ed 4 jaar geleden hebben gelogeerd.

Een winkelstraat in Weymouth.

Uitzicht vanaf de brug.

We zoeken het Weymouth angeling centre op, dat verhuisd is naar de sint edmund street. Jan en Ed hadden allang een paar haaitjes verwacht in de avond aan het strand en vragen de eigenaar wat er aan de hand zou kunnen zijn. De eigenaar de zelf ook een verwoed sportvissers is en zelf meedoet met de bootcompetitie, verteld dat het allemaal een stuk minder is. Vroeger werd een doggy (hondshaaitje) gewaardeerd met 1 punt, tegenwoordig krijgen ze er 6 punten voor als ze er één vangen. Bovendien loopt alles 2 maanden achter volgens hem. We kopen nog wat hengelspullen en rijden nog wat rond.

Een gedeelte van de haven van Weymouth.

We gaan terug naar het huisje, eten wat, laden onze spullen in de auto en vertrekken naar Abbotsburry waar we om 17:15 uur aankomen. De klim is weer zwaar over de groote kiezelberg heen. Gelukkig ligt op het eerste stuk een houten flonder, dat loopt een stuk prettiger.

Er staan wat locals, te gepen en te makrelen. Jan begint te makrelen en vangt er paar, waarna hij overschakelt om te gepen. Ik doe er een verenpaternoster aan de 4,5 meter stok, werp in en trek de lijn over de bodem heen, dit herhaal ik een aantal maal totdat de lijn het strand op komt 4 stuks in 1 trek, de volgende worp zijn het er 5. Het barst van de makreel en ook Ed vangt makreel zodat ie weer een soort kan bijschrijven op z'n lijstje.

18:58 uur en opeens zit er een horsmakreel tussen, dat is lekker weer een soort erbij.

19:13 uur nog een makreel en dan hou ik ermee op. Genoeg aas om mee te vissen. Veel Engelsen vissen hier met makreel. Met een fileermes snij je 1 of 2 reepjes eruit, doe ze op de aasnaald, schuif het geheel over de haak heen en hou de aasnaald op de haakpunt strak langs het aas, wikkel met elastiekdraad om de aasnaald en het aas totdat je een rollade krijgt. Schuif dan de aasnaald ertussen uit en de stukken makreel blijven prima zitten met het inwerpen.

19:48 uur ben ik aangenaam verrast, ik vang een paling. Ook een soort die je niet elke dag vangt.

20:36 uur is het water al een flink stuk gezakt en na een mooie aanbeet moet ik twee keer kijken. Ik vang het eerste haaitje van m'n leven, echt gaaf! Een doggy (hondshaai) zoals de Engelsen dat noemen.

20:55 uur een steenbolk, 21:21 uur een dwergbolk.

21:45 uur een dwergbolk, 21:57 uur komt Ed aanlopen met een dwergbolk. Tot hier had ik ze gewoon als steenbolken aangemerkt. En Ed claimt een nieuwe soort. Leuk Ed, maar die heb ik ook, het is maar goed dat ik overal foto's van maak ;-).

22:01 uur een steenbolk, 22:27 uur een dwergbolk.

23:06 uur en ik vang m'n tweede doggy.

Eigenlijk was het een doublet onderaan hangt er nog een steenbolk.

Na 6 uur vissen houden we ermee op. De haaitjes waren net te klein (56 cm en 57 cm) om de koppositie voor de grootste vis over te nemen. Wel leidt ik nog steeds het klassement voor de meeste soorten met 4 soorten meer als Ed en vlak daaronder Jan. Maar zal het genoeg zijn?

Maandag 30-09-2013 (dag 6).

Vandaag gaan we na het ontbijt en het traditionele lijnen knopen annex viskist opruimen weer een sight seeing tour doen in de omgeving van Portland Bill. We maken een wandeling langs de vuurtoren en bezoeken de pulpit rock.

Na het middag eten halen we nog wat zagers bij de Chesil Baite 'n' Tackle shop aan de Portland Road 77, want de laatste 2 dagen van de vakantie beginnen ze slecht te worden. Trouwens de zagers zijn niet duur, omgerekend iets meer dan € 3,00 daar betaal je in Nederland bij de meeste het dubbele voor.

In de middag vertrekken we weer naar Chesil Beach Fleet, de laatste keer dat we hier stonden kwamen we een aantal locals tegen die net begonnen met vissen toen wij gestopt waren. Ze hadden de avond doorvoor een aantal foto's gemaakt van hondshaaitjes (doggy's) en één mooie rog (ray) die ze gevangen hadden. Hoopvol gestemd beginnen we om 16:45 uur met vissen.

Ik vis dit keer met 2 lange lijnen van 1 meter met een drijvertje erop + 1 lijn van 40 cm achter het lood, haakje f314\10, stukjes makreel erop en geankerd lood 150 gram, 175 gram ongeankerd stroomt ook niet weg maar ik heb gemerkt dat ik steeds m'n lijn een aantal meters moest aandraaien zodat deze weer strak stond dit betekend toch dat m'n lood steeds iets meer naar het strand geworpen werd, vandaar dat ik met 150 gram geankerd vis en dat gaat prima. Jan heeft inmiddels weer een aantal mooie gepen gevangen met de dobber.

17:35 uur krijg ik een mooie aan beet, een horsmakreel samen met een geep, leuk om te zien dat dit systeem goed werkt. Als ik een foto wil maken van de geep sparteld ie zich los en glijd zo van de kiezelberg naar beneden het water in. Jammer, maar 60 cm was ie niet, dus opzich geen ramp. Inmiddels vangt Ed een geep (garfish) van 62 cm en zet het record voor de grootste vis nog wat scherper. Om 18:21 uur vang ik aan de dobber een geep van 60 cm.

18:31 uur een makreel aan een drijvend lijntje, 18:47 uur een zeebrasem (black bream) ook gevangen aan een drijvend lijntje met haakje f314\10 op een stukje makreel.

Inmiddels begint het te regenen, gelukkig heb ik een lichte regenset meegenomen jas met muts en broek voor € 15,00 (Hema) altijd makkelijk. 19:32 uur volgt er weer een zeebrasem.

20:58 uur heb ik weer een hondshaaitje (doggy). En met 63 cm neem ik de leiding over in het klassement voor de grootste vis.

Om 21:41 uur is Ed aan de beurt en scoort ook een hondshaaitje (doggy).

22:01 uur komt Ed aanzetten met een gladde haai (smouth hound), erg gaaf om te zien. En hiermee loopt hij weer 2 soorten in deze avond.

21:52 uur vang ik weer een hondshaaitje (doggy) van 57 cm.

22:29 uur vang ik nog een mooie pollak. Om 22:45 uur ruimen we op en na 6 uur vissen rijden we weer terug naar het huisje.

Dinsdag 01-10-2013 (dag 7).

Vandaag vissen we weer op de stenen pier van Weymouth, er is een constante dreiging van regen maar gelukkig houden we het droog, temperatuur 21 ° C. Rond 10:00 uur beginnen we, en om 10:28 uur heb ik een doublet wijtingkjes te pakken, 10:49 uur volgt er nog een wijtingkje.

10:59 uur een triplet van 2 wijtingkjes met een makreel. 11:10 uur weer 2 wijtingkjes.

11:16 uur een wijtingkje, 11:30 uur een doublet van wijting en wijtingkje.

11:32 uur Ed vangt een lipvis.

11:37 uur een wijtingkje, 11:44 uur een wijtingkje, Als ik m'n andere hengel aan het aanazen ben roept Jan opeens Willem je hengel!. Als ik me omdraai balanceert ie horizontaal op de leuning en wordt alleen tegen gehouden door het molentje. Gelukkig ben ik er snel bij en voordat m'n Tubertini feeder met molentje het water in valt kan ik hen pakken. Eerst denkt ik dat het door een boot komt die langs vaart maar alles zit er nog aan. Toch een harder of zeebaars geweest die losgelaten heeft?

Even later werp ik eens in aan de ander kant meestal kom ik wel weer los, maar dit keer niet, en verlies m'n onderlijn met lood. Opnieuw inwerpen en alles knapt af, nog maar keer en weer alles weg. Lijn beschadigd? Ik wordt er een beetje moedeloos van. Inmiddels scoort Jan eindelijk z'n pitvis en pakt samen met Ed ook nog eens een gehoorende slijmvis. Ik zit te hopen op een platvisje maar dat wil maar niet lukken.

11:54 uur een wijtingkje, 11:58 uur een doublet wijtingkjes,

12:19 uur een lipvis, 12:27 uur een doublet van lipvis met een wijtingkje.

12:26 uur vangen Ed en Jan vlak onder het kantje nog een vreemd visje dat niemand kan thuis brengen. Later zou blijken dat het hier om het scorpioenvisje gaat, de zogenaamde long spined sea scorpion. Lekker voor Jan en Ed maar niet voor mij. Ed staat nu gelijk qwa soorten en Jan staat er nog maar 2 achter. Als ik het onder het kantje probeer krijg ik wel zware aanbeten, waarna ik steevast vast kom te zitten, ik zit op de grens van een wierbed en krijg het vermoeden dat van daaruit een grote vis het aas probeerd mee te pakken het wierbed in. En weer verlies ik een lijn, 5 inmiddels.

12:57 uur vangt Jan een soort erbij de zwarte grondel (black goby zoals de Engelsen dat zeggen). En Jan staat nog maar 1 soort achter op Ed en mij.

12:54 uur een wijtingkje, 12:57 uur een wijtingkje.

12:58 uur een doublet wijtingkjes. Ik vis vrij ver van de pier als ik een platte boot zie aankomen en gok ik het erop dat het wel gaat. Nou mooi niet dus, beide lijnen worden kapot gevaren en ik baal. 14:21 uur een lipvis.

14:27 uur een pollak, 14:31 uur een lipvis, 14:33 uur een wijtingkje. Jan krijgt nog een mooie aanbeet van een knoert van kreeft die de vis aan de haak wil hebben. Jammergenoeg knijpt ie de haak doormidden en valt weer terug in het water.

Om 16:00 uur ruimen we op bij mij zit er niets meer aan. Ed die achterin 1 hengel heeft gezet omdat een paar locals weg gegaan zijn heeft deze in de vaargeul geworpen en bij het opruimen draait ie binnen, lachend met een bigsmile houdt hij een visje achter zijn jas. Het zal Edje goudfazant weer eens niet wezen. Meneer heeft een poon gevangen en is hiermee winnaar van het klassement van de meeste soorten, 15 stuks, ik scoor er 14 en Jan 13.

De winnaar van het klassement voor de grootste vis ben ik geworden een hondshaai van 63 cm.
Uiteindelijk hebben we met z'n drieen deze week 18 verschillende soorten vis gevangen.
Jan z'n lijstjes.

En Ed heeft ook een lijstje bijgehouden wat hij allemaal gevangen heeft.

's Avonds gaan we nog een keertje lekker uit eten in de kroeg en nemen we het er nog maar van.

Woensdag 02-10-2013 (dag 8).

s'Ochtends vroeg er weer uit, de avond van te voren hebben we het meeste al ingepakt en om 07:15 uur rijden we weg. Hier en daar hebben we de ochtenspits in de vorm van wat langzaam rijdend verkeer. Maar ruim op tijd komen we aan in Folkstone voor de treintunnel. Uiteindelijk wordt ik in het begin van de avond weer netjes voor m'n huis afgezet. Jan nogmaals bedankt voor het organiseren en Ed voor de hele week rijden. Het was voor mij een fantastische vakantie die me de rest van me leven bij zal blijven. Mannen bedankt!

Willem

1. Schiet nou eens op Willem, we willen meer.............................

1. Ha, ha, ha Rancar.

Geduld is een schone zaak ;-)

Verwijderen
  2. willem fijn om te lezen dat je weer kan vissen,leuk verslag tot zover.

gr rob.

3. Hoi Willem,

Fijn dat je weer aan het vissen bent en weer mooie verhalen neerpent. Mooi werk weer en ben benieuwd naar het restant en wie de winnaar is .

Groetjes Herbert

1. Hoi Herbert,

Bedankt! Ik verklap nog even niets ;-).

Verwijderen
  4. Willem, blij te horen dat je weer kan vissen.
    CU.
    Suriman

1. Ha Suriman,

Ja , ik mag niet klagen, al moet ik nog wel voorzichtig zijn.
      Tot ziens.

Verwijderen
  5. GE-WEL-DIG om te lezen Willem. Heel fijn dat je weer een beetje kunt vissen en ik hoop dat dit wat zegt over de toekomst. Ik zie uit naar het volgende deel, maar doe rustig an.

Groeten, Kees

1. Ha Kees,

Leuk dat je het leuk vindt, ook daar doe je het als blogger voor. Je verhaal delen met gelijk gestemde. Ja, steeds een stuk erbij.

Verwijderen
  6. Super Willem dat je weer een beetje uit de voeten kan! Probeer het vol te houden zo ;-) Mooie verslagen weer en een complete Noachnerose aan vissoorten! Mooi man!
    Leuk om te lezen en we blijven nieuwsgierig naar de afloop....

Groet, Leo

1. Ha Leo,

Het is nog geen 100% en de vraag is of het dat ooit nog wordt maar ik mag niet klagen. Ik kan weer vissen zonder al te veel pijn en daar ben ik al blij om. Bedankt! en de ontknopping volgt spoedig.

7. Willem
    Een geweldig verslag !
    Alleen daarom mag je de volgende keer al weer mee !! ( geintje )
    Ik heb het ook prima naar mijn zin gehad en ben blij dat jij het ook leuk vond !!
    Nu weer aan het werk en sparen voor de volgende trip .
    Jan

1. Ha Jan,

Bedankt! Ja, aan alles komt een eind. Hopelijk kunnen we zo'n vakantie week volgend jaar nog eens doen.

Vis greetz

Verwijderen
  8. Willem,..goed te lezen dat je weer aan het vissen bent.

Erg leuk verslag om te lezen,..thxs.

Arno

1. Ha Arno,

Ja, ik ben er ook blij mee.
      Bedankt! en graag gedaan. Tot ziens maar weer.

9. Hoi Willem,
    Fijn dat je weer kunt vissen. En met zo'n reisje val gelijk met je neus in de boter. Ik wil daar ook wel een keertje heen.
    Groeten!
    Marc

1. Ha Marc,

Ja, bedankt het gaat weer lekker, nu maar hopen dat het zo blijft. Is inderdaad leuk vissen daar, heb er van genoten om weer eens andere soorten te vangen. Zou ook wel weer een keer terug willen in de toekomst.