maandag 21 oktober 2013

Zeevisteam Westland: 4e Penn Korpscompetitie wedstrijd strand Noordwijk zaterdag 19 oktober 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e Penn competitiewedstrijd met het Zeevisteam Westland. Aangekomen in het clubgebouw van "de Sportvisser" is het allemaal goed geregeld aan een tafeltje zijn 3 parkeerkraskaarten te krijgen zodat je voor € 1,50 9 uur lang kan parkeren, kijk dat scheelt weer in de portemonnee. Voor de verre vakken zijn er platte karren beschikbaar, zelf heb ik 24 in Vak A, wat goed te lopen is. Jan Groenewegen staat in vak B, Martin vd Drift in vak C, Gilles Traas in vak D en Ed van Zanten in vak E.
Om 10:00 uur mogen we beginnnen.

Er staat een zo-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 12 °C, lw Noordwijk 11:55 uur, (-41 cm), hw 16:22 uur (+118 cm), (± 159 cm). Een enkele lichte regenbui, met afentoe een licht zonnetje. Ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon taps voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met een pier\slikje, piramidelood 180 gram. Met de hengel hoog afgesteund tegen het apenhaar. Met veel moeite gooi ik krap over de bank heen en nu maar wachten. Na 15 minuten draai ik binnen maar niets eraan dan wat rest aas. Een enkeling weet toch een visje te scoren maar dat is allemaal voor de bank, dus na 3 kwartier schakel ik over om het daar ook eens te proberen. Maar ook dat is het niet op deze stek. Het aas komt gewoon weer terug zoals het eraan zat.

Hierna schakel ik over op ultra korte wapperlijnen, alles maar om zover mogelijk te komen, het water is wat gezakt en op die manier kan ik met deze lijn weer wat verder komen. Binnen 10 minuten is nu m'n aas eraf gevreten, hoofzakelijk door garnalen, want er blijven er 2 aan de haak zitten. Ik breng m'n indraai tijd terug tot 6 a 7 minuten en dat is precies goed. En inderdaad om 11:59 uur zit er een schar aan van 25 cm. Lekker en gelukkig van de 0 af.



M'n buurman links scoort een 1 punter (grondeltje onder 10 cm) en m'n buurman rechts een klein platvisje nog net voor de bank. Ik blijf een beetje afwisselen qwa afstand maar helaas komt er niets meer bij. Uiteindelijk blijkt het een zeer taaie wedstrijd te zijn geworden waar over het algemeen de wedstrijvissers die echt ver kunnen werpen duidelijk meer vis konden vangen. Als team blijken we het helaas niet goed gedaan te hebben. Alleen Martin vd Drift steekt er met kop en schouders boven uit door 9 vissen te vangen en hierdoor een 2e plaats in het vak weet te bemachtigen. Kijk dat is nu het voordeel als je met 1 enkel loodje 230 meter ver kan werpen, is dus niet voor iedereen weggelegd.

Van Jan en Ed krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.
Ed van Zanten heeft 1 vis, Jan Groenewegen en Gilles Traas 0 vissen. Hierdoor zakken we naar de 9e plaats overall en nu maar hopen dat we de laatste wedstrijd nog wat plaatsen omhoog kunnen pakken. Bij de tombola loopt het gesmeerd met 1 boekje lootjes € 10,00 val ik 5x in de prijzen.



Volgende keer maar iets minder prijzen en wat meer vis. N's kijken of m'n gebeden dan worden verhoord ;-).

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten