zaterdag 4 mei 2013

Zeevisteam Westland: 26e Avicentra P&S Westland Trofee 04 mei 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 26e Avicentra P&S Westland Trofee samen met het korps Zeevisteam Westland. En ik heb er zin in, na een allergische reaktie van "iets" waardoor m'n benen en voeten op olifantpoten begonnen te lijken en ik onder de rode vlekken en bulten zat zodat ik niet kon vissen gaat het weer de goede kant op. Want er is maar 1 ding wat ik niet kan missen en dat is ..................:-). Bij aankomst in "de Viskeet" is het nog vrij rustig even later blijkt dat er nog een grote wedstrijd in het land is en hierdoor is het aantal inschrijvingen fors gedaald naar 66 deelnemers, waaronder 8 korpsen. Jammer, maar het plezier is er niet minder om. Om deze reden is het aantal vakken terug gebracht naar 3 i.p.v. de gebruikelijke 5.

Zelf sta ik op B6 een steknummer wat makkelijk te lopen is en dat doe ik dan ook, de 2e opgang, over de trap en een stukje naar rechts. Maar degene die met "de platte kar" willen kunnen die ook nemen. Er staat een nog redelijk harde wzw wind van 4 bft, die oploopt naar 5 bft met afentoe stoten naar 6 bft, temperatuur 9 °C, zonnig, hw HvH 11:16 uur (+ 105 cm), lw 18:55 uur (-59 cm), (± 164 cm). Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochtenlijn met een nylon tapse voorslag, diverse onderlijnen van wappers, tot afhouders, haakje f314\10 t\m 8, gevuld met pier\slik\diepvries tap, tommy lood 175 gram ~ geankerd lood 175 gram.

Waar ik sta heb ik een vrij diepe zwin voor me die niet waadbaar is en met moeite weet ik net over de (zand)bank te gooien, even verderop rechts in het vak vangt iemand een botje maar verder blijft het rustig qwa vangst. Omdat er bij mij in de buurt door niemand wat gevangen wordt over de bank besluit ik om te schakelen naar de heavy feeder, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag om het zo eens te proberen in de zwin.

Uiteindelijk zie ik een tik op de feeder, het zal toch niet? Ik besluit hem nog even te laten liggen om de eventuele vis door te laten bijten, want stel dat ie net het voorste stukje aas neemt en je mist hem, zeker in een wedstrijd waar weinig wordt gevangen is het van belang om elke centimeter binnen te slepen. Maar gelukkig  er komt een botje van net 13 cm  het strand op. Een enkeling bij mij in de buurt komt een vis laten meten, maar het is gewoon weer het bekende "sprokkelen" voor een visje. 12:17 uur vang ik aan een zelf gemaakte portugese onderlijn een tweede botje van net 14 cm. 12:37 uur denk ik er nog 1 te scoren maar het is een krabbetje, die zitten er ook nog ;-(.



Het laatste half uur wordt er door sommige een visje gevangen over de bank en probeer ik het daar weer. Jammer genoeg bij het einde om 14:00 uur komt er niets meer bij. Toch mag ik niet klagen, degene die de vis zijn komen meten bij mij hebben allemaal minder of niets. Gauw m'n spullen opruimen en terug naar "de Viskeet" voor de einduitslag.

Als Zeevisteam hebben we het niet slecht gedaan. Martin van der Drift heeft er 6 en een 1 in het vak gevist, Gilles Traas heeft er 4, Ed van Zanten heeft er 3 en Jan Groenewegen heeft jammer genoeg niets en ik heb er 2. Zo te horen in korpsverband toch netjes gevist. En inderdaad Ed eindigd op de 17e plaats overall en Martin op de 3e plaats overall.



Met het korps eindigen we na een gecorriceerde uitslag op de 2e plaats wat toch een "leuk" resultaat is. Het prijsje voor de 3e plaats hebben we al in ons bezit. Maar netjes dat de uitslag gecorriceerd is het gaat tenslotte om de eer.



De Uitslag:

Korps: 1e plaats: De Slufter 5, 2e plaats: Zeevisteam Westland en 3e plaats: Grauvel Zeehengelsport.
Individueel: 1e plaats Mies Corne 7 vissen (219 cm), 2e plaats Jif Kuypers 9 vissen (97 cm) en 3e plaats Martin van der Drift 6 vissen (83 cm).

De vakwinnaars winnen 50 euri en een waardebon van 100 euri van P&S Visreizen en nummer 1 krijgt 250 euri contant een waardebon en een houtsnijwerk. Iedereen die in de prijzen is gevallen weer van harte gefeliciteerd en degene die niets hadden volgende keer beter, je bent er in iedergeval weer ff lekker tussenuit geweest om je hobby te beoefenen.

De einduitslag: Kijk voor de voorlopige einduitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Overige wedstrijduitslagen 2013.

Van Ron Koppe, Jan Groenenwegen, Ed van Zanten en nog een aantal waar ik de naam niet van ken, bedankt voor het resterende aas. En Jan nog bedankt voor de plant.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Weer een leuk resultaat Willem .
    Als die vijfde man nou ook eens vis gaat vangen !!
    Hij heeft beloofd dat het vanaf volgende week weer gaat gebeuren !!

    Groetjes Jan #1172

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jan,

      Zeker een mooi resultaat. Zou mooi meegenomen zijn maar meer als je best kun je niet doen en de gezelligheid staat voorop. Mocht het niet lukken wordt je gewoon onze mascotte ;-))).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen